'תכנית החיסול' של נתניהו נגד בנט

מסדרת התכתבויות שנחשפה בחדשות 12, עולה כי ראש הממשלה פעל להעלאת כתבות שליליות ועוינות נגד השר נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי ערב בחירות 2013, באתר 'וואלה', בהן הכפשות נגד אשתו של בנט ונגד אביו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/01/19 21:31 טו בשבט התשעט

'תכנית החיסול' של נתניהו נגד בנט
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

האם ראש הממשלה נתניהו ניסה להשפיע על מערכת הבחירות בשנת 2013, באמצעות פרסום כתבות עוינות נגד נפתלי בנט ומשפחתו באתר וואלה? על פי הפרסום בחדשות 12 הערב (ב'), ראש הממשלה העביר מסרים באמצעות מקורבו, זאב רובינשטיין, מסרים תקיפים לבעלי אתר 'וואלה', שאול אלוביץ', וממנו למנכ"ל האתר, אילן ישועה. על פי ההתכתבויות שנחשפו, נתניהו דרש מאלוביץ' לפרסם באתר הפופולרי כתבות נגד נפתלי בנט, אז יו"ר הבית היהודי והכוכב העולה, שהסקרים ניבאו לו עד 18 מנדטים, בעיקר על חשבון הליכוד.

על פי הפרסום, התכנית היתה לייצר סדרת כתבות נגד בנט, במסווה של כתבות תחקיר, שיציגו אותו באורח שלילי בעיני הימין והדתיים, מצביעי הבית היהודי. כך למשל דרש ראש הממשלה להעלות תחקיר על אשתו של בנט, גילת, שעבדה במסעדה לא כשרה בניו יורק, ואף העביר חומרים המאמתים זאת לכאורה. סיפור שהתפרסם כבר לפני כחודש בחדשות 12.

אלוביץ כתב לישועה: "המשך מהחבר (זאב רובינשטיין), אני לא חושב שניתן לפרסם: 'החומר שהעברתי לך אחה"צ חשוב ביותר בעיקר מה שמצאו שאשתו של בנט עבדה כשפית במסעדה לא כשרה (העברתי את התמונה שלה ושם תיאור המסעדה והתפריט של השרצים) והיא אישה דתייה".

בנט עם אשתו גילת

בנט עם אשתו גילת צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

עוד טענות שהגיעו מראש הממשלה הן שאלדד יניב, אז מתמודד לכנסת בראש מפלגת 'ארץ חדשה', ונחשב עד היום לאחד מגדולי המבקרים של נתניהו, שלא חוסך באמצעים כדי להציגו כמושחת ושקרן, הוא חבר של בנט, שקורא לציבור שלא מצביע לשמאל להצביע עבור בנט.

אלוביץ' העביר תכתבות מייל מ"החבר": "החומר השני והחשוב זה הציטוט של אלדד יניב שהוא חבר של בנט, ואומר אם לא להצביע לשמאל אז להצביע לבנט".

מדובר בחומרים שהועברו למנכ"ל וואלה חמישה ימים לפני הבחירות. מההתכתבויות המתפרסמות עולה כי נתניהו לחץ מאוד להעלות את החומרים כמה שיותר מהר, ואילו ישועה, המנכ"ל, הסתייג בטענה שאם יעלו יותר מדי אייטמים שליליים על בנט בבת אחת זה עלול לעורר חשדות, ובסופו של דבר לפגוע גם בוואלה וגם בנתניהו.

הדרישה: להציג את אביו של בנט כמי שניסה לפגוע ביצחק רבין

החלק החמור ביותר, על פי התחקיר, הוא דרישתו של נתניהו מאלוביץ' לפרסם חומר מכפיש נגד אביו של בנט. לטענת נתניהו שהועברה לאלוביץ' וממנו לישועה, אביו של בנט השתתף בהפגנות נגד ראש הממשלה רבין בימים שערב הסכם אוסלו, ובאחת מהן הוא מנסה לפגוע פיזית בראש הממשלה, בהמשך, כך נטען, נפתח תיק פלילי נגד אביו של בנט, ג'יימס, בחשד לאלימות בהפגנות.

הדרישה הזו הגיעה בעקבות ראיון של בנט בערוץ 2, בו השווה את קמפיין הליכוד שהתנהל אז נגד הבית היהודי, להסתה נגד נתניהו בשמאל בעקבות רצח רבין. נתניהו זעם על ה'השוואה החצופה', כלשונו, שערך בנט, והעביר מסר לפיו "שווה לעורר את הציבור החילוני לגבי בית הגידול שממנו בא (בנט)".

אביו של בנט, ג

אביו של בנט, ג'יימסצילום: באדיבות המשפחה

כמה שעות לאחר מכן הגיע המסר להימנע מפרסום החומר נגד אביו של בנט, ואף לגרוס את כל מה שהודפס בנושא. האם בבית ראש הממשלה הבינו שמדובר בצעד אחד יותר מדי, או שהטיעון פשוט לא החזיק מים?

תגובות:

בתגובה לתחקיר חדשות 12 נמסר מראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ראש הממשלה לא מכיר את התכתובות שהצגתם ואנחנו קובלים על הניסיון להציג לציבור מצג שווא. אתר 'וואלה' היה ונשאר אתר שמאל קיצוני עוין מאוד כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי משפחתו במאות כתבות ארסיות ומרושעות".

מיו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט נמסר בתגובה: "כל מה שיש לי בעולם, קיבלתי מאבא שלי ג׳יימס בנט ז״ל, שהיה אדם טוב-לב ואידיאליסט, ומאמא שלי, שעזבו חיי נוחות בארה"ב ועלו לישראל מתוך ציונות. כל ניסיון לפגוע באבא ובמשפחתי אינו מוסרי, וחייב פשוט להיפסק.
לעצם ה'האשמה': בתקופת הסכם אוסלו, אבא ז״ל, שהיה איש ימין גאה, כאב מאוד את מסירת חלקי ארצנו לערפאת, והשתתף בהפגנות רבות נגד המהלך, ואני מעריץ אותו על אומץ ליבו. אבא היה אוהב אדם שמעולם לא פגע באיש. אני גאה מאוד באבא שלי ושום כתבה לא תשנה זאת".