תכירו: אנשי השנה של גולשי כיפה

הפוליטיקאי מימין והפוליטיקאי משמאל, איש השנה בספורט , באוכל וגם אושית הרשת - בואו לראות מי הם אנשי השנה של גולשי כיפה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/19 12:15 כז באלול התשעט

תכירו: אנשי השנה של גולשי כיפה
אנשי השנה תשעט, צילום: מתוך הפרוייקט

ביקשנו מהגולשים של כיפה להמליץ לנו, מי האנשים שעשו להם את השנה האחרונה בקטגוריות : ימין, שמאל, רבנים, כלכלה, ספורט, אוכל, מוזיקה, תקשורת, וגם ברשת. קיבלנו עשרות הצעות לשמות בכל קטגוריה ומשם עשינו צמצום. לקחנו את האנשים שהשם שלהם הומלץ שוב ושוב, אנשים שאנחנו באמת מאמינים שעשו משהו השנה וחזרנו אליכם הגולשים וביקשנו - מי הם אנשי השנה שלכם מבין הנבחרים. ואתם בחרתם. אז אלו אנשי השנה של גולשי כיפה  

שנה טובה

צילום: FLASH90

בצלאל סמוטריץ - 
אין ספק שזו היתה השנה של שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטירץ'. עם פתיחת מערכת הבחירות בחורף הוא הצליח להדיח את יו"ר האיחוד הלאומי המכהן, אורי אריאל ולזכות בבכורה. בבחירות מועד א' ההוא ניצח בגאון על קמפיין הבחירות והביא לניצחון על פני הימין החדש. הסממן הקיצוני של מפלגת ימינה הפך לשר תחבורה מעורך, אהוב וקשוב במשרדו, למרות שהוא רק שר זמני בממשלת מעבר. בבחירות החוזרות הוא זה שהוביל לאיחוד עם בנט ושקד ופעל כמבוגר האחראי, לעומת האחרים שלא הצליחו לשים את האגו בצד והפך למנהיג הציונות הדתית הבלי מעורער. 
אבל לסמוטריץ' היו גם קשיים השנה- מול ראש הממשלה נתניהו שהצליח לעקוץ אותו מספר פעמים. גם בתוך הבית סמוטריץ' ידע עליות וירידות, כאשר המריבות עם הרב רפי פרץ ולשכתו הגיעו לטונים צורמים, נראה שגם שם מבינים שבשנה הבאה נראה את סמוטריץ' הופך למנהיג הציונות הדתית

צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90

יועז הנדל -
את הניצחון של כחול לבן אפשר בהחלט להעניק ליועז הנדל, שהפך ליריב המר ביותר של ראש הממשלה נתניהו. בזכותו הצליחה כחול לבן למצב את עצמה כמפלגת מרכז, ולא כמפלגת שמאל, ולהביא קהלים חדשים שהיו מצביעים בעבר לגוש הימין. הנדל כיכב בכל הקמפיין  של כחול לבן שמוען לציונות הדתית, והצליח בחן ובטוב טעם לגרום לסרוגים לחשוב מחדש על ההליכה העיוורת אחרי נתניהו. הנדל יודע ומבין את השפה של הציבור הציוני דתי ולא מהסס להשתמש בה כדי לאתגר את השיח, אך הוא גם נחשב בעייני רבים כעלה התאנה במפלגה. בכדי להביא לניצחון מוחץ הוא צריך לא לאבד את המנדטים שהגיעו בזכותו מהימין ולהילחם בכך שכחול לבן לא תקים ממשלה צרה ותסתמך על רשת הביטחון של הרשימה הערבית המשותפת.
אם לא יעשה כך תשע"ט עלולה להיות השנה האחרונה שלו בפוליטיקה הישראלית. 

צילום: Olivier Fitoussi/פלאש 90

הרב שמואל אליהו -
כשיו"ר מרצ, ניצן הורוביץ החל להשתלח השנה ברבני הציונות הדתית – הוא בחר לפתוח דווקא עם הרב שמואל אליהו, מה שמעיד על הפופולריות של רב העיר צפת, גם מעבר לגבולות הציונות הדתית. בשנה החולפת כוחו של הרב שמואל התחזק בציונות הדתית כאשר היה האחראי על גילוי הפרשה של ראש מוסדות תורת החיים, הרב שמואל טל. סיפור שזעזע את רוב רובו של המגזר והפך את הרב שמואל אליהו באופן די סופי  לאוטוריטה בתחום.
הרב אומנם משמש כרב העיר צפת, אך אין ספק שהוא מצליח להגיע לכל בית וקהל בארץ כרב משפיע וכחלוץ בנסיון לאחד קהלים ולשמור על האמת ועל היחיד

צילום: Hadas Parush/Flash90

הרמטכ"ל אביב כוכבי -
הרמטכ"ל אביב כוכבי נכנס לתפקידו בעיצומה של השנה, כאשר הוא צריך להאבק בארבע חזיתות המאיימות על ישראל. עם כנסתו לתפקיד כוכבי הכניס רוח חדשה למדניות העמימות של צה"ל ונראה כי לפתע ישראל לא מנסה אפילו להסתיר את כל הפעולות הצבאיות שלה בשטחי אויב.
כוכבי נכנס לתוך נעליו של אייזנקוט, שניסה בכל כוחו להחדיר ערכי שוויון ורוח לחימה חדשה לצבא, אולם נראה כי כרגע כוכבי לא מתקרב לנושאים השנויים במחלוקת הללו. אם זה יהיה לטובתו או לרעתו? רק שנת תש"פ תקבע

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ניר ברקת - 
אחרי ששר האוצר משה כחלון איבד את הפופולריות שלו במערכת הבחירות האחרונה, ואחרי שגם דמות חברתית כמו אורלי לוי אבקסיס לא הצליחה לגרוף המון קולות – אולי דווקא הסטארטאפיסט וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת הוא זה שיוכל לנהל נכון את כלכלת ישראל. ברקת הוא ליברל שמאמין בכלכלת השוק החופשי. הוא התרוצץ בשנה האחרונה מהנגב בדרום, עד הגליל שבצפון כחלק מפרויקט מיוחד אותו הוא מנסה לקדם לטובת חיזוק הפריפריה. הפרויקט של ברקת כלל הבאת כלכלנים מומחים מהעולם על מנת למצוא ולחזק את הייחודיות של הנגב, הגליל ויהודה ושומרון על מנת לפתח את אזורי הספר בישראל. אין ספק שהאיש שהגיע היישר אל העשירייה הראשונה של רשימת הליכוד יעמוד בקרוב בראש אחד המשרדים החשובים במדינת ישראל.

צילום: Roy Alima/ flash90

שגיא מוקי-
לרוב כשאנחנו אומרים על מישהו שהוא 'אלוף' או 'אלוף העולם', אנחנו מתכוונים להחמיא על עבודה טובה או לפרגן על הצלחה, אבל במקרה של שגיא מוקי, איש השנה שלנו בספורט, הוא באמת אלוף העולם. בגיל 27 הספיק הילד מנתניה, שבכלל הצטיין בכדורגל והיה צריך לנסוע מחוץ לעיר כל יום כדי להגיע לאימונים במועדון הג'ודו, לקטוף 17 מדליות בסבב העולמי, כולן מאז שנת 2014,בהן מדליית זהב היסטורית בטורניר באבו דאבי שבאיחוד האמירויות, והביא לראשונה להשמעת ההמנון הלאומי 'התקווה' במדינה המפרצית, עוד פעמיים מדליית זהב באליפות אירופה, אחת מהן כאן בתל אביב והשיא - מדליית זהב באליפות העולם בטוקיו, רק לפני חודש.
שגיא מוקי הוא איש השנה שלנו בספורט לשנת תשע"ט, אבל ייתכן מאוד שבעוד שנה, אחרי שייצג אותנו באולימפיאדה בטוקיו, הוא יזכה בתואר גם של השנה הבאה. 

צילום: Miriam Alster

חן ואלון קורן- 
היא דתייה הוא חילוני, הוא עובד עם נוער בסיכון והיא מעבירה סיורי אוכל בשוק מחנה יהודה בירושלים, יחד הם מבשלים, אוכלים ומבקרים מסעדות ועושים סדנאות בישול והרצאות זוגיות על האוכל והפערים ביניהם. השתתפו בתכנית בייק אוף ישראל, והשנה העלו אתר חדש בו משתפים במתכונים המיוחדים והמזוהים ביותר איתם, ויצאו במסעות אוכל ברחבי העולם. 
האם תש"פ תגרום להם לעשות עוד מיזם מענין בתחום האוכל?

צילום: flash90

חנן בן ארי-
מי שהתחיל את דרכו המוזיקלית כצב ללא בית, הלך דרך שדות של תותים וקיבל ערך בוויקיפדיה - מיצב את עצמו בשנה החולפת כאלוף העולם. בן ארי מצליח לשלב במוזיקה שלו בין כל כך הרבה סגנונות, כמו גרוב, רוק, פופ, מזרחית שבמכלול אולי שם תמונה אל מול החברה הישראלית כולה ואומר לה: "אנחנו חברה מגוונת, שבה לכולם יש מקום לחיות בהרמוניה". 
לצערנו אבל לא לצערו של חנן בן אריהוא כבר ממש לא רק משלנו. הוא כבר לא רק של המגזר. הוא זמר ישראלי. אבל בשבילנו הוא איש השנה במוזיקה. 

צילום: Miriam Alster/flash90

עמית סגל- 
 מדובר בעיתונאי הכי פופולרי בישראל. יש לו חצי מיליון עוקבים בטוויטר, 200 אלף בפייסבוק והוא קובע סדר יום דרך ערוץ הטלגרם שלו שמונה 49 אלף עוקבים. אם מוסיפים לזה את כמות טורי הדעה והאייטמים שנכתבו ונעשו על הפרשן הפוליטי של חדשות 12 שגדל בעפרה, על-ידי עיתון הארץ, אפשר להבין שסגל הפך למותג. סגל היה אחראי השנה על מספר ידיעות בלעדיות, ביניהן הידיעה על הפריצה לטלפון הנייד של בני גנץ על ידי האיראנים, הוא העניק ריאיון חד פעמי לאילנה דיין, ומלבד הפרשנות הפוליטית שלו שליוו אותנו במהלך שתי מערכות בחירות (והיד עוד נטויה) – הוא ממלא אולמות בהרצאות שהוא מעניק ברחבי הארץ, נתפס כמו כוכב רוק, כמעט כמו עומר אדם בפארק הירקון.

צילום: FLASH90

יאיר נתניהו
בנו האמצעי של ראש הממשלה הוזכר תמיד בנשימה אחת יחד עם אחיו הצעיר אבנר. גם כאשר שירת ביחידת דובר צה"ל, ולאחר מכן למד באוניברסיטה העברית, לא היה נראה שיש משהו מיוחד או חריג בבחור שגדל בצל הקריירה הפוליטית הסוערת של אביו, אך בשנים האחרונות החל שמו לעלות שוב ושוב, ונטען שהוא מעורב בקבלת החלטות במטה הליכוד, ובסביבה הקרובה של 'הכוורת' של ראש הממשלה. 
יאיר נתניהו פרץ באופן סופי לתודעה הישראלית כאשר החל להיות פעיל ברשתות החברתיות, בעיקר בטוויטר, בהן הוא משתמש כדי להביע את דעותיו, בעיקר סביב פעולותיו של אביו. נתניהו נתפס כמעין 'אלטר-אגו' של ראש הממשלה נתניהו (ושל רעייתו), על אף שראש הממשלה עצמו הכחיש את הדבר, וטען שוב ושוב כי יאיר מייצג את עצמו בלבד. בציוציו, המנוסחים פעמים רבות בלשון ישירה ואפילו בוטה, התייחס יאיר נתניהו פעמים רבות לחקירותיו של אביו, למי שנתפסים בעיניו כאויביו הפוליטיים (גדעון סער, נפתלי בנט, איילת שקד ועוד), התקפות על מערכת המשפט ועוד. בשל ישירותו ולשונו הבוטה לעתים נתניהו נתפס כמוביל שיח ברשתות, וציוציו זוכים פעמים רבות להתייחסויות באמצעי התקשורת השונים. כל אלו הביאו את גולשי כיפה לבחור בו כאיש השנה ברשתות החברתיות לשנת תשע"ט