"גורל ילדינו בידי ראש ממשלה שהמקורבים שלו גזרו קופון כספי על החלטות ביטחוניות"

עם סיום חקירת פרשת הצוללות, המשטרה גיבשה תשתית ראייתית לחשד בשוחד נגד שישה מעורבים מרכזיים, ביניהם דוד שמרון, עורך הדין של רה"מ נתניהו, ואליעזר "צ'ייני" מרום, לשעבר מפקד חיל הים. ראש האופוזיציה תקפה את נתניהו

חדשות כיפה יהונתן קליין, גלעד כהן 08/11/18 19:34 ל בחשון התשעט

"גורל ילדינו בידי ראש ממשלה שהמקורבים שלו גזרו קופון כספי על החלטות ביטחוניות"
יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, צילום: ציפי לבני

משטרת ישראל פרסמה היום (ה') המלצות בתיק החקירה המכונה 'תיק 3000', לאחר סיום החקירה בתיק, והודיעה כי יש תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד שישה מעורבים שונים המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני תקפה את נתניהו כי הפקיר את חיי חיילי צה"ל בידי מקורביו שגזרו קופון על חשבון ביטחון ישראל לדבריה.

ששת המעורבים הם, מקורבו של ראש הממשלה עו"ד דוד שמרון, סגן ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר יוסף, מפקד חיל הים לשעבר אליעזר "צ'ייני" מרום, השר לשעבר ויו"ר קרן היסוד מודי זנדברג, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה ומזכיר חברת קצא"א דוד שרן, ותא"ל (במיל') שייקה ברוש. לא נמצאה תשתית נגד מקורב אחר של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו. 

בעקבות הפרסום צייצה ח"כ ציפי לבני בחשבון הטוויטר שלה :"תדע כל אם עבריה שמסרה את גורל ילדיה בידי ראש ממשלה שהמקורבים שלו גזרו קופון כספי על ההחלטות הבטחוניות הרגישות ביותר."

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסת

בנימין נתניהו ומירי רגב בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בחשבון הטוויטר של הליכוד צייצו מוקדם יותר: "הניסיונות של השמאל להדביק את פרשת הצוללות לראש הממשלה נתניהו - התרסקו אל קרקע המציאות. אנו משתתפים בצערם של לפיד וגבאי שגם הפעם נגוזה תקוותם הנואשת להחליף את ראש הממשלה נתניהו באמצעות האשמות סרק".

עו"ד עמית חדד המייצג את דוד שמרון מסר בתגובה: "בשנתיים האחרונות סיפרו לנו שעו"ד שמרון היה שותף ברווחיו של מיקי גנור ברכישת צוללות; או שהוא תיווך בעסקאות צוללות ואמור היה לקבל תשעה מיליון יורו כשותף של גנור. במשך שנתיים עיתונאים ופוליטיקאים האשימו את עו"ד שמרון שהיה מעורב בעסקה ביטחונית מושחתת לרכש צוללות. היום מסתבר לכולם שמה שאמרנו לאורך כל הדרך הוא האמת – עו"ד שמרון לא היה קשור לצוללות; הוא לא תיווך צוללות; הוא לא היה שותף של גנור בקשר לצוללות או בכל עניין אחר; והוא בטח לא היה אמור לקבל ולא קיבל תשעה מיליון יורו עבור עסקת הצוללות. אז מה נשאר? טענה משונה כאילו עו"ד שמרון עשה "שימוש משתמע" במעמדו וקרבתו לראש הממשלה מול עובדי ציבור שונים. "שימוש משתמע"?! מה זה אומר בכלל? הרי אף אחד לא טוען שעו"ד שמרון הציג את עצמו כמקורב לראש הממשלה או הציג קשר כלשהו לראש הממשלה או טען שפעל מטעם ראש הממשלה. עם כל הכבוד, עו"ד שמרון לא צריך להתהדר בקרבתו לראש הממשלה. מדובר באחד מעורכי הדין הבולטים בישראל בעשרות השנים האחרונות, יש לו רזומה מפואר והוא ייצג בנושאים משפטיים מהגדולים והמורכבים בישראל, בלי שום קשר לראש ממשלה. 
עורך הדין שמרון פעל כדין כעורך דין של גנור; הוא ייצג אותו בגלוי והוא מעולם לא הסתיר זאת. בכלל, ייצוגו של גנור תאם מלכתחילה את פרופיל הלקוחות והעסקאות שמייצג עו"ד שמרון לאורך השנים. 
עכשיו ברור, שככל שהדברים קשורים לעורך דין שמרון - תיק הצוללות קרס."

"בעסקת קרדיט סוויס טוען כתב ההמלצות שעו"ד שמרון הסתיר את מעורבותו של מיקי גנור. אלא שהדבר נסתר על פניו. יש בידינו התכתבויות של עו"ד שמרון עם הבנק השוויצרי בהן נכתב במפורש שמיקי גנור מקבל את החלק הארי בעמלה, והדבר גם דווח לרשויות המס. עו"ד שמרון מעולם לא הסתיר את הקשר של גנור לעסקה וממילא לא חשב שיש סיבה כלשהי להסתיר אותו. חשוב להדגיש; בניגוד לרושם שנוצר, לא מדובר בעמלה של 20% מהשקעה של מאה מיליון דולר, אלא בשכר בגובה של 8,000 דולר לשנה במשך שלוש שנים. הא ותו לא. אז גם כאן ברור שאין עבירה."

פרקליטו של אבריאל בר-יוסף, עו"ד ז'ק חן, מסר: "הודעת המשטרה נגועה באותה המגמתיות שאפיינה את החקירה כולה. אין לנו ספק שבחינה עניינית ורצינית של העובדות, שתעשה על ידי הפרקליטות, תעלה שלא נפל פגם בהתנהלותו של בר יוסף".