תיעוד: פלסטינים פולשים לאדמות מדינה בגוש עציון

תושבים פלסטינים עיבדו אדמות מדינה באזור היישוב נוקדים, התעמתו עם החיילים, והתנהגו באלימות. תושבי המקום ל'כיפה': "הטרקטור לא הוחרם והצבא נמנע מפעולה במשך זמן רב". המנהל האזרחי: "היינו במקום. האדמות אינן אדמות מדינה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 19/12/18 21:14 יא בטבת התשעט

תיעוד: פלסטינים פולשים לאדמות מדינה בגוש עציון
הטרקטור ששימש את הפולשים לחרוש את השטח, צילום: תום ניסני

פלסטינים פלשו הבוקר (ד') לשטח המצוי על אדמות מדינה באזור היישוב נוקדים שבגוש עציון, סמוך למאחז שדה בר. מדובר באדמות מדינה לא מעובדות, והיום הגיעו אליהם תושבים ערבים מהאזור עם טרקטור והחלו לעבד ולחרוש את השטח. 

https://youtu.be/U5x9MqX5cBI (צילום: תום ניסני)

בתיעוד של תושב נוקדים, תום ניסני, נראים הפלסטינים כשהם מתעמתים עם החיילים שהגיעו למקום, מרימים סלעים ובהמשך אף מאיימים ברצח. לטענת ניסני, הצבא נמנע מפעולה ורק לאחר דקות ארוכות של התפרעויות עוכבו שניים מהפולשים. 

ניסני סיפר ל'כיפה' כי "המציאות הזו שבה ערבים שפולשים לקרקעות זה דבר שקורה באופן קבוע בגוש עציון, ולצערי התושבים לא ערניים לו וגם לא הרשויות. כשמאפשרים לדברים האלה לקרות זה מתפשט די מהר גם לאלימות פיזית וגם לאיומים ברצח

הסבר על אדמות המדינה באזור https://youtu.be/OuJ5-MqNstU 

https://youtu.be/HU7un_UU-uE (צילום: תום ניסני)

לדבריו, "כשהאנשים האלה מרגישים שהם בעלי הבית ועושים מה שהם רוצים באדמות מדינה ובכלל בהתנהלות ובחיים בגוש עציון, התוצאה היא זו, וזה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע. מעבר לעיבוד האדמות ומעבר לחוסר היכולת היום של מתיישבים לצאת ולהסתובב מחוץ לבית בביטחון, זה יכול להיגמר גם הרבה יותר גרוע".

לבסוף החליטו במנהל האזרחי לפנות את הפלסטינים שעבדו במקום באופן זמני ולהפנות אותם למת"ק, שם יוסבר להם מהם גבולות האדמה השייכים להם.

מהיחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נמסר ל'כיפה' כי "האירוע מוכר ובניגוד לטענות העולות מפנייתכם - גורמי המנהל האזרחי הגיעו למקום. כמו כן, לאחר הגעת גורמי המנהל לשטח, התברר כי העבודות אשר בוצעו במקום נעשו על אדמות שאינן אדמות מדינה".