מפלס הכנרת בזינוק אדיר בסוף השבוע, סכר דגניה ייפתח?

שישה ס"מ נוספו למפלס הכנרת בסוף השבוע, לאחר שעשרות מ"מ של גשם ירדו ברמת הגולן, בגליל ובאגן הכנרת, והמפלס רחוק 21 ס"מ בלבד מהקו האדום העליון. הערכה: סכר דגניה עשוי להיפתח

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/20 08:23 יח בניסן התשפ

מפלס הכנרת בזינוק אדיר בסוף השבוע, סכר דגניה ייפתח?
הכנרת, צילום: shutterstock

האביב כבר כאן, אך הגשם מוסיף לרדת - ומפלס הכנרת ממשיך לטפס ולטפס. בסוף השבוע ירדו גשמים רבים ברמת הגולן ובגליל, שהגבירו את הזרימות בנחלים הנשפכים אל הכנרת ובירדן. התוצאה - מפלס המים בכנרת עלה בשישה ס"מ נוספים מאז יום שישי.

התחזית - התחממות בהדרגה - וצפי לגשם בסופ"ש

המשמעות היא כי מפלס הכנרת רחוק הבוקר (א') על 21 ס"מ בלבד מהקו האדום העליון, המסמן כנרת מלאה. גובה המפלס נכון להבוקר הוא 209.24- מטרים מתחת לפני הים, והוא גבוה ב- 3.98 מטרים מהקו האדום התחתון.

ברשות המים דבקים בהערכה כי סכר דגניה, החוסם את מי הכנרת מלזרום לירדן, כבר לא ייפתח השנה, אך גורמים המעורים בפרטים מעריכים כי למרות זאת הסכר צפוי להיפתח, ולו לזמן קצר, בתחילת חודש מאי, כדי למנוע הצפות בטבריה וביישובים שסביב הכנרת.

מרשות המים מסרו הבוקר בנושא פתיחת הסכר: "הרשות עוקבת אחר מצב הכנרת, תוך לקיחה בחשבון של הגורמים המשפיעים על גובה המפלס: הזרימה בירדן ובנחלים, תחזית הגשמים וכו'. היחיד שמקבל את ההחלטה ונותן את ההוראה על פתיחת סכר דגניה הוא מנהל רשות המים. החלטה כזו לא התקבלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן