גם בפורים: עלייה נאה במפלס הכנרת

לכנרת מלאה חסרים בבוקר פורים 74 ס"מ בלבד, אחרי עלייה של 1.5 ס"מ ביממה האחרונה. בסוף השבוע צפויים גשמים בצפון הארץ, שעשויים להגביר את עליית המפלס

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/20 08:25 יד באדר התשפ

גם בפורים: עלייה נאה במפלס הכנרת
האי בכנרת נעלם, צילום: תיירות עין גב

גם אחרי הפוגה בגשמים - המפלס עולה. מרשות המים נמסר הבוקר (ג', פורים) כי מפלס הכנרת עלה ביממה האחרונה ב-1.5 ס"מ, והוא עומד כעת על 209.545- מטרים מתחת לפני הים.

המשמעות היא, כי לכנרת מלאה חסרים כעת 74 ס"מ בלבד, ואילו המפלס גבוה ב-3.455 מטרים מהקו האדום התחתון. 

על אף העלייה הנמשכת, ברשות המים לא צופים כי סכר דגניה ייפתח השנה. כזכור, ברשות קבעו קריטריון לפתיחת הסכר, לפיו תאריך היעד הוא - 21.3, בעוד כשבוע וחצי. אם בו תעמוד התחזית לעליית המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון) - ייפתח הסכר, אך ללא אירוע גשם חריג בשבוע הקרוב אין לכך סיכוי.

התחזית: גשם וחשש לשיטפונות והצפות בסוף השבוע

בסוף השבוע צפויה סופת גשמים להגיע לישראל, מה שעשוי להחיש את קצב עליית המפלס. חזאי חברת מטאו-טק, נחום מליק, מוסר כי ביום חמישי יהיה חם ויבש וייתכן אף שרב. במקביל יהיה מעונן בעננות גבוהה ובינונית וייתכנו טיפטופים. ינשבו רוחות מזרחיות ערות.

לקראת הלילה צפוי מהפך במזג האוויר ויעשה סוער - ינשבו רוחות עזות במהירות של 50-100 קמ"ש בכל אזורי הארץ אשר יגרמו לאובך כבד. בהמשך הלילה ירדו גשמים בכל רחבי הארץ וצפויים שיטפונות בדרום הארץ ובמזרחה.


 
ביום שישי הגשמים יתמעטו וצפויות הפוגות. ישרור אובך כבד. תחול ירידה בטמפרטורות. בשעות הערב יתחדש מזג האוויר הסוער עם גשמים ברוב חלקי הארץ ורוחות חזקות. קיים חשש לשיטפונות בדרום הארץ.
 
בשבת ירדו גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לנגב. בדרום קיים חשש לשיטפונות. יהיה קר מהרגיל לעונה. במהלך היום הגשמים יחלשו בהדרגה ויתמעטו.