עלייה נוספת במפלס הכנרת

טפטופי הגשם בימים האחרונים, והזרימות בנחלי הגולן והגליל, הביאו לעלייה של ס"מ וחצי נוספים במפלס הכנרת. נותרו עוד 93 ס"מ בלבד לכנרת מלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/20 08:10 ב באדר התשפ

עלייה נוספת במפלס הכנרת
המפלס מוסיף לטפס, צילום: דוד כהן, פלאש 90

לקראת סופו של החורף, ומרשות המים נמסר כי מפלס הכנרת נמדד הבוקר, והוא עומד על מפלס 209.735- מ׳. מדובר בעליה של 1.5 ס"מ מאתמול, כך שכעת המפלס גבוה בשלושה מטרים ו29 ס"מ מהקו האדום התחתון.

המשמעות היא שלכנרת מלאה חסרים כעת 93 ס"מ בלבד. בעוד יומיים, ב-29 בפברואר, תקבל רשות המים החלטה לגבי פתיחתו של סכר דגניה, בהתאם לתחזית הגשמים באזור הצפון. כזכור, ברשות המים החליטו לפתוח את הסכר עוד לפני שתתמלא הכנרת לגמרי, אם אכן נגיע למצב כזה.

לקראת סוף שבוע סוער- התחממות קלה| תחזית מזג האוויר

על פי ההחלטה שהתקבלה לפני מספר שבועות ברשות המים, הסכר ייפתח אם בסוף חודש פברואר התחזית לעליית מפלס הכינרת ל-5 ימים הבאים תעמוד על 209.3- מ' (50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). כרגע מצב כזה לא צפוי להתקיים, אך ברשות קבעו תאריך יעד נוסף - 21.3, ואם בו תעמוד התחזית לעליית  המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

כזכור, ברשות המים הסבירו כי לא ניתן להמתין עד שהכנרת תגיע לקו האדום העליון, כיוון שקצב עליית המפלס עלול להיות מהיר מהיכולת לשחרר מים דרך סכר דגניה, דבר שיגרום להצפות בטבריה, עין גב, ויישובים נוספים הסמוכים לכנרת.