מפלס הכנרת ממשיך לעלות

גם אחרי התמעטות הגשמים בימים האחרונים, שהתרכזו בעיקר במרכז ובדרום הארץ, הזרימות בנחלי הצפון נמשכות, והכנרת עולה ועולה. לכנרת מלאה חסרים 95 ס"מ בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 08:03 א באדר התשפ

מפלס הכנרת ממשיך לעלות
הכנרת מכיוון סכר דגניה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

סופו של החורף כבר נראה באופק, אך מפלס הכנרת מוסיף לעלות. מרשות המים נמסר הבוקר כי המפלס עומד על 209.75- מטרים מתחת לפני הים. מדובר בעלייה של ס"מ אחד מאז אמש, והמפלס גבוה כעת בשלושה מטרים ו-25 ס"מ מהקו האדום התחתון.

תחזית מזג האוויר: התחממות, הגשם יחזור בסוף השבוע

משמעות העלייה היא, שלכנרת מלאה חסרים כעת 95 ס"מ בלבד. בעוד שלושה ימים, ב-29 בפברואר, תקבל רשות המים החלטה לגבי פתיחתו של סכר דגניה, בהתאם לתחזית הגשמים באזור הצפון. כזכור, ברשות המים החליטו לפתוח את הסכר עוד לפני שתתמלא הכנרת לגמרי, אם אכן נגיע למצב כזה.

על פי ההחלטה שהתקבלה לפני מספר שבועות ברשות המים, הסכר ייפתח אם בסוף חודש פברואר התחזית לעליית מפלס הכינרת ל-5 ימים הבאים תעמוד על 209.3- מ' (50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). כרגע מצב כזה לא צפוי להתקיים, אך ברשות קבעו תאריך יעד נוסף - 21.3, ואם בו תעמוד התחזית לעליית  המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

כזכור, ברשות המים הסבירו כי לא ניתן להמתין עד שהכנרת תגיע לקו האדום העליון, כיוון שקצב עליית המפלס עלול להיות מהיר מהיכולת לשחרר מים דרך סכר דגניה, דבר שיגרום להצפות בטבריה, עין גב, ויישובים נוספים הסמוכים לכנרת.