מפלס הכנרת עולה - פתיחת הסכר מתקרבת

ביממה האחרונה נרשמה עלייה נוספת במפלס הכנרת, ולכנרת מלאה חסרים 97.5 ס"מ בלבד. בשבוע הבא צפויה להתקבל החלטה ברשות המים על התאריך המדויק של פתיחת סכר דגניה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/20 08:06 כט בשבט התשפ

מפלס הכנרת עולה - פתיחת הסכר מתקרבת
הכנרת. לא מפסיקה לעלות, צילום: משה שי, פלאש 90

מפלס הכנרת ממשיך לעלות ללא הפסקה, וברשות המים נערכים לפתיחת סכר דגניה ולהזרמת מי הכנרת לירדן, מחשש להצפות ביישובים הסובבים את האגם. הבוקר (ב') נמסר מרשות המים כי המפלס עלה ביממה האחרונה בעוד 1.5 ס"מ, והוא עומד כרגע על 209.775- מטרים מתחת לפני הים.

התחזית: גשם וחשש לשיטפונות

מאז תחילת עונת הגשמים עלה מפלס הכנרת ב-190 ס"מ בקירוב, והוא גבוה ב-3.225 מטרים מהקו האדום התחתון. עד לקו האדום העליון - ולכנרת מלאה - נותרו 97.5 ס"מ בלבד.

ההערכות הן כי עד לפתיחתו של סכר דגניה נותר כחצי מטר בלבד, וההחלטה על מועד פתיחתו של הסכר צפויה להתקבל בימים הקרובים. כזכור, קבעו ברשות המים כי הסכר ייפתח אם בסוף חודש פברואר (בתאריך 29.2, בעוד חמישה ימים) התחזית לעליית מפלס הכינרת ל-5 ימים הבאים תעמוד על 209.3- מ' (50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

נכון לעכשיו לא נראה כי הכנרת תגיע למצב הזה, אך ברשות המים קבעו תאריך יעד נוסף - 21.3, ואם בו תעמוד התחזית לעליית  המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

ברשות המים מסבירים כי לא ניתן להמתין עד שהכנרת תגיע לקו האדום העליון, כיוון שקצב עליית המפלס עלול להיות מהיר מהיכולת לשחרר מים דרך סכר דגניה, דבר שיגרום להצפות בטבריה, עין גב, ויישובים נוספים הסמוכים לכנרת.