מפלס הכנרת עולה: מתקרבים לכנרת מלאה ולפתיחת הסכר

הזרימות אל הכנרת נמשכות, והמפלס עולה עולה. לכנרת מלאה חסרים כעת עוד מטר אחד וארבעה ס"מ, כשתוך מספר ימים צפויה להתקבל החלטה על פתיחת סכר דגניה, לראשונה מזה כ-30 שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/20 08:10 כה בשבט התשפ

מפלס הכנרת עולה: מתקרבים לכנרת מלאה ולפתיחת הסכר
הירדן זורם אל הכנרת בעוצמה, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

המים ממשיכים לזרום - והכנרת ממשיכה להתמלא. מרשות המים נמסר הבוקר (ה') כי מפלס הכנרת עלה ביממה האחרונה ב-2 ס"מ נוספים. גובה המפלס כרגע הוא 209.86-. לכנרת מלאה חסרים, נכון להבוקר, מטר אחד וארבעה ס"מ. המפלס גבוה ב- 3.14 מ' מהקו האדום התחתון.

נכנסים לסופ"ש גשום וסוער: תחזית מזג האוויר

מאז תחילת עונת הגשמים עלה מפלס הכנרת בכמעט שני מטרים שלמים. משמעות המספרים הללו היא אחת: פתיחתו של סכר דגניה, האוגם את מי הכנרת ומונע מהם לזרום אל נהר הירדן, מתקרבת מאוד. 

מנהל רשות המים, גיורא שחם, אמר אמש ב'לפני חצות' ב'חדשות הסקופים' כי בקרוב תתקבל החלטה בנושא: "עד כה עלינו בלמעלה מ-120 אחוז מהממוצע השנתי, לכן בהסתברות גבוהה נעבור עוד החורף את הקו העליון ונצטרך לקבל החלטה מתי לפתוח את סכר דגניה. עם כל השמחה בלב אנחנו חייבים לדעת להיערך לשנים שחונות".

למעשה, קבעו ברשות המים כי הסכר ייפתח אם בסוף חודש פברואר (בתאריך 29.2, עוד תשעה ימים) התחזית לעליית מפלס הכינרת ל-5 ימים הבאים תעמוד על 209.3- מ' (50 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). אם הכנרת לא תגיע למצב הזה, נקבע תאריך יעד נוסף - 21.3, ואם בו תעמוד התחזית לעליית  המפלס ל-5 ימים הבאים על 209.0- מ' (20 ס"מ מתחת לקו האדום העליון). 

כאמור, ברשות המים מסבירים כי לא ניתן להמתין עד שהכנרת תגיע לקו האדום העליון, כיוון שקצב עליית המפלס עלול להיות מהיר מהיכולת לשחרר מים דרך סכר דגניה, דבר שיגרום להצפות בטבריה, עין גב, ויישובים נוספים הסמוכים לכנרת.