צפו: שיטפונות בדרום וזרימות בירושלים. מי שיאנית המשקעים? עדכוני הסערה

נחלי מדבר יהודה זורמים בעוז בעקבות הגשמים העזים, גם בירושלים כבר החלו זרימות ואף נרשמו הצפות בחלק מהשכונות.

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 17:37 יא בכסלו התשפ

צפו: שיטפונות בדרום וזרימות בירושלים. מי שיאנית המשקעים? עדכוני הסערה
שיטפון במדבר יהודה, צילום: Nati Shohat/Flash90

הגשם לא מפסיק, ומביא איתו את הזרימות והשיטפונות. נחלי מדבר יהודה החלו לזרום אל ים המלח, בעקבות הגשם הרב שירד ומוסיף לרדת באזור ירושלים. גם בירושלים עצמה נצפו זרימות, ובשכונות מסוימות אף הצפות בכבישים.

מהמשטרה נמסר כי כביש 90 נחסם לתנועה מצומת הלידו למלונות ים המלח בשני הכיוונים, עקב הצפות על הכביש. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה. ולנהגים מומלץ לנסוע לדרכים חלופיות.

בגן הבוטני שבגבעת רם בירושלים החלו זרימות בפעם הראשונה העונה:

כמויות הגשם שנמדדו במערכת  הנוכחית: שיאן הגשמים הוא קיבוץ נגבה, בו ירדו 101 מ"מ של גשם, 78 מ"מ ירדו בקיבוץ חפץ חיים, 70 בעין השופט, 67 בקבוצת יבנה, 60 בזיכרון יעקב. באשדוד ירדו 51 מ"מ, ונרשמו הצפות רבות, כך גם באשקלון, שם ירדו 48 מ"מ.

התחזית להמשך: הגשמים ייחלשו ויחזרו בסוף השבוע

חזאי מטאו טק, ליאור סודרי, מוסר כי הערב והלילה הגשמים יחלשו ויתמעטו. מחר, יום שלישי, גשמים מקומיים יוסיפו לרדת מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, הטמפרטורות ללא שינוי ניכר, עדיין קיים חשש לשיטפונות במדבר יהודה ובבקעת הירדן. 

ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עם עליה בטמפרטורות וירידה בלחות. 

במהלך יום חמישי יתחדשו הגשמים בצפון הארץ ומרכזה וילווה בסופות רעמים, אחה"צ הגשמים יתחזקו ויתפשטו לנגב, תחול ירידה בטמפרטורות והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. בחרמון צפוי שלג.

ביום שישי יוסיף לרדת גשמים מידי פעם בצפון הארץ ובמרכזה ויתכנו סופות רעמים, הטמפרטורות ללא שינוי ניכר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן