גל שרפות ברחבי הארץ; הרוחות לא נפסקות

בשני מוקדים עיקריים, במושב יערה בגבול לבנון ובדיר חנא ליד סכנין התחוללו שרפות עזות, ומאמצי הכיבוי ארכו שעות ארוכות. הרוחות העזות ומזג האוויר היבש במיוחד מהווים כר נוח להתפרצות שרפות ומקשים על מאמצי הכיבוי

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/11/19 20:28 כא בחשון התשפ

גל שרפות ברחבי הארץ; הרוחות לא נפסקות
המאבק באש במושב יערה, צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

גם היום (ג') נמשכו השרפות ברחבי והארץ, ומערך כבאות והצלה לישראל קיים היערכות מוגברת וכוננות מבצעית, בשל בשל תנאי מזג האוויר, היובש והרוחות העזות, המייצרים את מה שמכנים בכבאות וההצלה "מדדי התפשטות אש קיצוניים". גם אמש התחוללו שרפות רבות ברחבי הארץ.

עד לשעה 17:00 התמודדו לוחמי האש בגזרות השונות עם 187 אירועים, מהם 105 שרפות בשטחים פתוחים, כאשר מקצתם התפתחו לכדי שרפות המצריכות מאמץ קרקעי ואווירי מרוכז.

 

ע"פ הנחיית נציב כבאות והצלה, הכוננות המבצעית המוגברת תימשך גם בימים הקרובים, עד לירידה והתייצבות במדדים השונים להתפשטות שרפות, תוך דגש על יובש הקרקע ורוחות מזרחיות. הלילה ינשבו בהרי הצפון והמרכז רוחות במהירות של עד 30 קשרים.

בסמוך ליישוב דיר חנא, בבקעת סכנין שבגליל המרכזי, פרצה היום שרפת חורש ,קוצים ושטח עשבוני. למקום הוזנקו 11 צוותים של לוחמי אש ו 5 מטוסים מיחידת הכיבוי האווירית "אלעד" שמנעו את התפשטות האש המשתוללת בחסות הרוחות החזקות.
בעקבות השריפה והעשן הסמיך שהיתמר באזור פינתה משטרת ישראל את קו הבתים הראשון ביישוב וכן בית ספר. בשעה 14:30 הושגה שליטה על מוקדי האש. לא היו נפגעים. 

מאמצי הכיבוי במושב יערה

מאמצי הכיבוי במושב יערהצילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

מאמצי הכיבוי במושב יערה

מאמצי הכיבוי במושב יערהצילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

בנוסף, השתוללה שרפת קוצים ופסולת מזבלה במושב יערה בצפון, סמוך לגבול לבנון. למקום הוזעקו 10 צוותים של לוחמי אש, 4  מטוסי כיבוי וכלים כבדים, במאמץ מתואם למנוע את התפשטות האש לעבר הקו הראשון של בתי היישוב. 
נכון לשעות הערב, טרם הושגה שליטה על מוקד האש, אולם לא נשקפת סכנה ליישוב. בשל הרוחות החזקות המנשבות, ההערכה היא כי פעולות הכיבוי ימשכו כל הלילה

בענף הסברה והדרכת אוכלוסייה של הכבאות וההצלה שבים ומזכירים לציבור לא להדליק אש בשטחים פתוחים בימים הקרובים, בהם קיימת סכנה להתפשטות מהירה של שריפות!

מאמצי הכיבוי במושב יערה

מאמצי הכיבוי במושב יערהצילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה