גל החום: צו איסור על הבערת אש

נציב הכבאות וההצלה הוציא צו איסור על הבערת אש בשטחים פתוחים לשבוע הקרוב: "מטרת הצו להימנע ככל שניתן מפגיעה בחיי אדם וברכוש". בימים הקרובים גל החום צפוי להתגבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/19 12:16 יב בחשון התשפ

גל החום: צו איסור על הבערת אש
זהירות מאש, צילום: shutterstock

נציב כבאות והצלה לישראל הוציא הבוקר (א') צו האוסר על הדלקת מדורות והבערת אש בשטחים פתוחים בהם יש סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש. הצו מגיע בהמשך לתחזיות על גל החום והיובש, הצפוי ללוות אותנו עד לסוף השבוע.
הצו נכנס לתוקף מהיום, 10 בנובמבר 2019 (י"ב בחשוון התש"פ) במועד חתימתו, ועד ליום ה', 15 בנובמבר 2019 (י"ז בחשוון, התש"פ) בכל שעות היממה ובכל רחבי הארץ, למעט באזור שמדרום לקו הגיאוגרפי של כביש 35. 

רב טפסר דדי שמחי: "מטרת הצו להימנע ככל שניתן מפגיעה בחיי אדם וברכוש מתוך הבנת כובד האחריות להשלכות ולסכנות הכרוכות בהדלקת אש באזורים בהם ישנה סכנת התפשטות. מדי שנה פורצות בשטחים פתוחים אלפי שרפות הגורמות להרס ערכי טבע, רכוש ואף מסכנות חיי אדם. אנו מחויבים להעלות את המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית באתרי הטבע".

נציב כבאות והצלה הורה על הוצאת הצו לאחר שקיים הערכת מצב מבצעית ובחינה של כלל הגורמים והסיכונים שהוצגו בפניו לרבות תנאי מזג אוויר, תנאי שטח, מטען אש (צמחייה יבשה ודליקה), היוצרים תנאים קיצוניים ומעלים את הסבירות להתרחשות דליקות והתפשטותן. 

בהערכת המצב בהשתתפות מפקדי מחוזות, קציני מטה בכירים, נציגים מטייסת הכיבוי "אלעד", המשטרה, קק"ל ורט"ג הדגיש רב טפסר שמחי את חשיבות האימונים של לוחמי האש בדגש על שטחים פתוחים, כשרות מבצעית של כלל הכוחות במחוזות ,תיאום ושת"פ מול גורמי חוץ. הנציב הנחה על העלאת קמפיין הסברה והטמעת מסרים במדיות השונות. 

מטוס כיבוי

מטוס כיבוי. ארכיוןצילום: דוברות כבאות והצלה

הצו לאיסור הדלקת מדורות והבערת אש הוצא מתוקף סמכויות הנציב על פי תקנה 8 לתקנות כבאות והצלה לישראל התשע"ה – 2015 (כללי התנהגות ובטיחות אש בקיום מדורות) 

צו איסור הדלקת מדורות והבערת אש יחול על:
•     כל השטחים בהם יש צמחייה דליקה, שמורות טבע, חורש ויער, תחום ישוב ובכל שטח עד 500 מטרים מהם.
•     ביצוע עבודות ריתוך או אש גלויה (עבודות היוצרות גיצי אש ובעירה) במרחק העומד על 20 מטרים מיערות, חורשים, שמורות טבע וצמחייה דליקה.
•    איסור על שרפת גזם בדגש על גזם מסיק.
•    מפקד מחוז יוכל לאשר בגזרתו אירועים מראש ובכתב ועל פי כללי הבטיחות הנדרשים.

בנציבות הכבאות וההצלה קוראים לציבור הרחב להישמע להוראות הצו ולהנחיות כבאות והצלה לישראל. הציבור מתבקש לשמור על ערנות ולדווח למוקד 102 על כל אירוע חריג.


להורדת הקובץ