המשטרה מזהירה: צפויים שיטפונות כבדים השבוע, כך תמנעו אסון

לא לעמוד על שפת הנחל, לא לרדת משביל מסומן ולא להתקרב עם הרכב: בעקבות החורף שהגיע בסערה, במשטרה וברשות הטבע והגנים מזהירים מפני השיטפונות שצפויים לקרות במגוון נחלים מהיום ועד יום שלישי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/24 15:38 כה בשבט התשפד

המשטרה מזהירה: צפויים שיטפונות כבדים השבוע, כך תמנעו אסון
שיטפון, צילום: Yossi Zamir,Flash90

על פי התחזית המטאורולוגית, מהיום (א') ועד יום שלישי השבוע קיים חשש כבד משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח, במדבר יהודה וים המלח. המשטרה מדגישה כי חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים- סכנת חיים!

עוד המשטרה הוסיפה כי אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה. בהצטברות שלג על הקרקע קשה להבחין בשילוט אזהרה של מיקוש וסכנות אחרות-ירידה משבילים מסומנים אסורה ומסוכנת!. רשות הטבע והגנים עדכנה אף היא לקראת השטפונות הצפויים כי כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה וכן כל מסלולי ההליכה בנחלים דרגה, משאש, תקוע ואוג יסגרו למבקרים עד יום שלישי 6.2 כולל.

רכב נתקע בשטפון

רכב נתקע בשטפון צילום: Yonatan Sindel,Flash90

משטרת ישראל נערכת למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך במטרה לשמור על חייהם ובטיחותם של כלל אזרחי ישראל. יחידות החילוץ עציון ומגילות, ערוכות למתן שירות וסיוע לציבור משתמשי הדרך ולחילוץ אזרחים ונהגים במידת הצורך.

ציבור הנהגים מתבקש להתאים את נסיעתו בהתאם לתנאי הדרך ולנקוט במשנה זהירות במקרה של שיטפונות וסחף על הכביש. יש להפעיל שיקול דעת בחציית כבישים מוצפים ולהעדיף שימוש בדרכים חלופיות. ציבור המטיילים המגיע לצפות בשיטפונות, מתבקש לעשות זאת ממקומות בטוחים ולהישמע להוראות השוטרים, המתנדבים ופקחי רשות הטבע והגנים.