חשש לשיטפונות במדבר יהודה: כביש 90 נחסם לתנועה

חשש לשיטפונות ברחבי הארץ בעקבות הגשם. רט"ג ומשטרת ישראל מודיעים על חסימת כביש 90 באזור עין גדי ומבקשים לנקוט משנה זהירות בנסיעה באזור מדבר יהודה וים המלח

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/23 11:57 ו בכסלו התשפד

חשש לשיטפונות במדבר יהודה: כביש 90 נחסם לתנועה
שיטפון במדבר יהודה. ארכיון, צילום: Nati Shohat/Flash90

החורף הגיע: על פי תחזית השירות המטאורולוגי ביום ראשון 19.11.23 וביום שני 20.11.23 קיים חשש משיטפונות בנחלי ים המלח, מדבר יהודה וצפון הנגב ולכן חל איסור מוחלט להיכנס ברגל וברכב לאפיקי נחלים בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים- זוהי סכנת חיים! אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה.

דוברות המשטרה מעדכנת כי עקב החשש לשטפונות, ולאחר הערכות מצב שבוצעו עם כלל הגורמים הרלוונטיים וכחלק מהיערכות המשטרה הוחלט כי החל מהשעה 13:00 יחסם כביש 90 לתנועת כלי רכב מצומת בית הערבה ועד עין גדי בשני הכיוונים. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאיזור ולהשתמש בצירים חלופיים. יש להישמע להנחיות השוטרים המוצבים בחסימות.

בשאלות על מסלולים ואתרי טיול מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639* או בקישור bit.ly/30lOBDq בנושא מזג אוויר יש להתעדכן באתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי ובמשדרי החדשות.

משטרת ישראל: הנחיות לנהגים עקב מזג האוויר

בנוסף משטרת ישראל פירסמה הנחיות לנהגים להתנהלות במזג האוויר הגשום:

יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

יש להדליק אורות דרך במהלך כל הנסיעה ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

כשהכביש רטוב, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים.

יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

יש להימנע מכניסה לשלוליות שלא ניתן לאמוד את עומקן ולהיזהר משאר מפגעים על הכביש.

יש להימנע מחציית מקורות מים וממקומות עם זרימת מים חזקה.

שימו לב להולכי רגל – בעת מזג אויר גשום, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.