עצוב: גופת דולפין נפלטה לחוף שפיים בעקבות הסופה

סופת ברברה שאנו חווים ביומיים האחרונים, פגעה במעט תשתיות במדינה. אבל מסתבר שהיא פוגעת גם בטבע, כשגופת דולפין באורך יותר מ-1.5 מטר נפלטה אל חוף הים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/23 22:50 טז בשבט התשפג

עצוב: גופת דולפין נפלטה לחוף שפיים בעקבות הסופה
הדולפין שנפלט לחוף, צילום: דלפין

מנזקי הסופה: הסערה העזה היום פלטה לחוף שפיים גם גופה של דולפין. חוקרי דלפיס קיבלו הערב את הדיווח מאלון פן, פקח רשות הטבע והגנים. לדברי ד"ר אביעד שיינין מדלפיס: "מדובר בדולפין צעיר ממין דולפינן מצוי. ממצב הגופה נראה שמת לפני כשבוע". לדבריו, לאור מצבה של הגופה יהיה קשה לקבוע את סיבת המוות.

לא מקרה נדיר

בתמונה שצולמה, נראית גופת הדולפין ולצידה מטאטא באורך של 1.5 מטרים, שנועד לסייע בהערכת אורך הדולפין. למדידת אורך הגופה חשיבות רבה באיסוף הנתונים עבור מחקר היונקים הימיים בישראל. צילום: אביב רז.

הדולפין שנפלט לחוף

הדולפין שנפלט לחוף צילום: דלפין

אירוע החפה של יונק ימי הוא לא מחזה נדיר בחופי ישראל. מתחילת השנה בלבד ידוע על שני מקרי החפה מאומתים של לווייתנאים. בשני המקרים היה מדובר בדולפיננים מצויים. הדולפין היום הוא המוחף המתועד ה־424 במספר, מאז תחילת מחקר היונקים הימיים בארץ.

נהלי הדיווח בעת מציאת גופת יונק ימי:

1. קודם כל, מזעיקים את חוקרי דלפיס. ניתן לדווח על החפה או תצפית יונק ימי כלשהי - בעמוד הפייסבוק של דלפיס ולקבל מענה מיידי, או באמצעות הטלפון - 
במקרה של החפה בצפון: 050-3225227 (מיה); 
במקרה של החפה באזור המרכז והדרום:  052-3571193 (אביעד). 
2. מצלמים את גופת החיה ושולחים לדלפיס. חשוב לשים לב: להוסיף לצילום חפץ שיכול לשמש קנה מידה (בהיעדר סרגל או סרט מדידה) - כמו המטאטא שבתמונה מהיום, פחית שתייה או סנדל. כך החוקרים יכולים לאמוד את אורך החיה (מה שעשוי לסייע גם בזיהויה במקרים רבים).
3. מציינים את מספר הטלפון שבו ניתן להשיג את המדווח.
אפשרות נוספת היא לדווח ישירות למערכת הדיווחים של דלפיס באתר האינטרנט: