גם בלי הגשם: מפלס הכנרת עלה בחצי סנטימטר

הגשמים של השבוע החולף עוד משפיעים על זרימת הנחלים שמוסיפים למלא את האגם הלאומי. מפלס הכנרת עומד הבוקר על 209.71- מטר מתחת לפני הים, למפלס העליון חסרים 91 סנטימטרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/21 08:17 יג בשבט התשפא

גם בלי הגשם: מפלס הכנרת עלה בחצי סנטימטר
הכנרת. , צילום: shutterstock

על אף ההפוגה מהגשם בימים האחרונים, נראה כי גשמי הברכה שפקדו את הארץ בשבוע שעבר עוד מוסיפים לעלייה במפלס הכנרת. הגשם הרב הביא לזרימות בנחלי הגולן והגליל, הירדן עלה על גדותיו, וההשפעות של הזרימות מעלות מפלס הכנרת ביממה האחרונה בחצי סנטימטר נוסף.

על פי נתוני רשות המים, נכון להבוקר (ג') עומד מפלס הכנרת על 209.71- מטרים מתחת לפני הים, וכעת חסרים לכנרת מלאה 91 ס"מ בלבד. בימים הקרובים צפויה להימשך העלייה המרשימה במפלס, בשל הזרימות החזקות בנחלי הצפון, והגשמים שיחזרו יחד עם ט"ו בשבט הקרב ובא.

ברשות המים העריכו בתחילת השנה כי סכר דגניה ייפתח השנה, בשל הנתון הגבוה של המפלס בתחילת הקיץ, אך לאחר עצירת הגשמים הממושכת נראה כרגע כי הכנרת לא תגיע לקו האדום העליון השנה, והסכר לא ייפתח. ברשות המים עושים מאמצים גדולים להימנע מפתיחת הסכר, בשל הנזקים שפתיחה כזו עלולה לגרום לשטחים החקלאיים ולתשתיות במורד הירדן, וכן בשל הנזק הכלכלי שייגרם מכך, שלא לדבר על המים שיתבזבזו.