יכפיל את מהירות הנסיעה בבקרים: המקטע החדש והגרנדיוזי של כביש 6

הממשלה אישרה את תוכניות המתאר הארציות להארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. 22 קילומטרים יסללו, ויבנו 3 מחלפים חדשים שיקצרו את הדרך לנהריה, עכו וכרמיאל. העבודות יחלו בשנה הבאה ופתיחת הכביש מתוארכת לשנת 2028

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/24 14:52 טז באדר ב'

יכפיל את מהירות הנסיעה בבקרים: המקטע החדש והגרנדיוזי של כביש 6
הדמיית המקטע החדש, צילום: משרד התחבורה

הממשלה אישרה את תוכניות המתאר הארציות להארכת כביש 6 צפונה, ממחלף סומך ועד לבית העמק. הכביש החדש שמקודם בעלות של כ-3 מיליארד שקלים, יחבר את יישובי הצפון למרכז הארץ ויפחית משמעותית את גודשי התנועה בצפון.

22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי והקמת שלושה מחלפים

התוכניות שאושרו בממשלה מאפשרות לחברת חוצה ישראל להתחיל את העבודות כבר בשנה הבאה. פתיחת הכביש מתוכננת לשנת 2028. הארכת כביש 6 לכיוון צפון כוללת סלילת כ-22 קילומטרים של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). כמו כן תישמר רצועה למסילת ברזל עתידית. הפרויקט יבוצע במתכונת BOT, שבה היזם מממן, מתכנן, בונה ומפעיל את הפרויקט לתקופה קצובה.

הדמית כביש 6

הדמית כביש 6 צילום: משרד התחבורה

מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים

הפרויקט ישפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, יקצר משמעותית את זמני הנסיעה ויאפשר חיבור לנהריה, עכו וכרמיאל, לאזור הקריות ולכיוון דרום. הכביש צפוי להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני, ולסייע להפיכתו של כביש 4 לציר המשמש בעיקר תחבורה ציבורית. על פי בדיקות שנערכו על ידי חוצה ישראל, לאחר סיום הפרויקט, מהירות הנסיעה בשעות השיא בבוקר צפויה לגדול פי שתיים.

מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך: "שלב נוסף בפרויקט הלאומי המשמעותי, הארכת כביש 6, שיחבר את הצפון למרכז הארץ. כביש 6 הינו עורק תחבורתי ראשי במדינת ישראל, והארכתו תהווה מנוף כלכלי תעסוקתי אזורי וכן תביא להפחתה משמעותית בגודשי התנועה, על ידי חיבור תחבורתי רצוף ויעיל".