רוצים לקבל את ההנחות בתחבורה הציבורית? כך תעדכנו את האפליקציות

בשבוע הבא תיכנס לתוקף הרפורמה החדשה במחירי התחבורה הציבורית, שעתידה לתת הנחות משמעותיות. אפליקציות התחבורה מאפשרות לצרכנים לעדכן את הפרטים בפרופיל על מנת לקבל את ההנחות | שלב אחר שלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/24 16:31 ט באדר ב'

רוצים לקבל את ההנחות בתחבורה הציבורית? כך תעדכנו את האפליקציות
תחבורה ציבורית, אילוסטרציה, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ב- 25.3 תצא רפורמת "צדק תחבורתי" של משרד התחבורה לדרך ותעניק הנחות בנסיעה בתחבורה הציבורית לפלחים מסויימים מאזרחי המדינה. הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה עתידה לכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים והנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית.

צעירים, חיילים משוחררים, זכאי ביטוח לאומי ובעלי מוגבלויות

נוסעי התחבורה הציבורית בערים ובמועצות המקומיות שהוגדרו ע"י משרד התחבורה, צעירים, חיילים משוחררים, זכאי ביטוח לאומי ובעלי מוגבלויות ייהנו מתוספת הנחות בנסיעה בתחבורה הציבורית באופן הבא:

  • תושבים בישובים בעלי זכאות (אשכולות 1-5 במדד הפריפריה של הלמ"ס) ייהנו מ 50% הנחה על מנויים חודשיים.
  • צעירים בכל הארץ בגילאי 18-26 ייהנו מהנחה של 33% בעלות חופשי חודשי.
  • חיילים משוחררים בכל הארץ יזכו לנסיעה חופשית לשנה מיום שחרורם.
  • זכאי ביטוח לאומי ובעלי מוגבלויות יזכו להנחה של 50% בעלות של חופשי חודשי בנוסף להנחה הקיימת בנסיעה הבודדת (50%).

שתיים מאפליקציות התחבורה הפופולאריות בישראל Moovit ו- Pango, יאפשרו לנוסעים לממש את ההנחות והתעריפים של הרפורמה החדשה. כבר מהיום (ג') ניתן לעדכן את הפרופילים באפליקציה על מנת לקבל את ההנחות ברגע שייכנסו לתוקף

תחבורה ציבורית, הסערה הבאה?

תחבורה ציבורית, הרפורמה יוצאת לדרך צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הזכאים לפרופיל הנחה יכולים לבחור עד שני פרופילים במסך האישי באפליקציות מוביט או פנגו, בעת הרישום לשירות או מתוך "החשבון שלי". על מנת לקבל אישור להנחת הפרופיל יש לטעון באפליקציה צילום של התעודות המחייבות ע"י משרד התחבורה.

כך תעשו את זה

  • לפרופיל צעיר (18-26) תעודה מזהה: ת"ז, רישיון נהיגה או דרכון (לאישור גיל).
  • לפרופיל חיילים משוחררים נדרש להציג תעודת שחרור מצה"ל או אישור על תקופת השירות מרשות השירות הלאומי-אזרחי (מהשנה האחרונה).
  • לטובת קבלת הנחה בתור תושב אזור זכאות גיאוגרפי יש להעלות תעודה מזהה בצירוף ספח וגם מסמך רשמי מהרשויות הכולל כתובת (חשבון חשמל, מים וכו') או מכתב מעו"ד המאשר שהמשתמש אכן גר ביישוב המזכה הנחה.
  • זכאי ביטוח לאומי ונכים לא ידרשו למסמכים נוספים.