מפתיע: מי נוהג טוב יותר - גברים או נשים? זה מה שהמחקר גילה

בניגוד לסטיגמה הרווחת שנשים לא יודעות לנהוג, נתונים חדשים של "אור ירוק" מראים כי הנשים נוהגות בטוח יותר, וחלקן בתאונות הדרכים הקטלניות נמוך משמעותית משל הגברים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/24 17:49 כו באדר א'

מפתיע: מי נוהג טוב יותר - גברים או נשים? זה מה שהמחקר גילה
תאונת דרכים, אילוסטרציה, צילום: Southworks,Shutterstock

מי נוהג בטוח יותר - גברים או נשים? מסתבר שיש לכך תשובה. לכבוד יום האישה הבינלאומי, נתונים של "אור ירוק", מצביעים כי נשים מעורבות רק ב-13 אחוזים מהתאונות הקטלניות בשנת 2023. בניגוד לסטיגמה הרווחת, נשים נוהגות בטוח יותר ומעורבות פחות בתאונות דרכים בכלל. יש שיטענו שאחת הסיבות לכך היא שנשים נוהגות פחות מגברים, אך ההבדלים במעורבות בתאונות דרכים בין הגברים לנשים גדולה שגם אם לסיבה זו יש השפעה - נשים עדיין נוהגות בטוח יותר.

תאונת דרכים

תאונת דרכים צילום: William A. Morgan,Shutterstock

גברים מעורבים פי שלושה בתאונות דרכים בתוך ערים

594 נהגים ונהגות בסך הכל היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות (הרוג אחד לפחות) בשנת 2023, רק 75 מהן היו נשים – כ-13 בלבד, פי 3.5 פחות מחלקן בבעלי הרישיונות העומד על כ-45 אחוזים.

222 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בערים בשנת 2023, מתוכם 30 בלבד היו נהגות – 14 אחוזים בלבד. עוד עולה מן הנתונים כי גברים היו מעורבים פי שלושה יותר בתאונות דרכים בערים בשנת 2023 מאשר נשים – 6,276 גברים לעומת 2,218 נשים.

בפעם הבאה שתצעקו "בטח זאת אישה", תחשבו שוב

בפעם הבאה שתצעקו "בטח זאת אישה", תחשבו שוב צילום: Dragana Gordic,Shutterstock

תומכת נהיגה: "הנחת היסוד הפוכה לגמרי"

רוני רוזנס, תומכת נהיגה במקצועה המטפלת בעשרות נשים ליד ההגה, מספרת: "למרות הסטיגמה הרווחת שנשים נוהגות 'גרוע', במסגרת עיסוקי כתומכת נהיגה אני פוגשת יום יום נשים על הכביש, שסובלות מחרדת נהיגה, וחשוב לי להגיד חד משמעית שהנחת היסוד הזו הפוכה לגמרי, אז פעם הבאה שבא לכם לצעוק על נהיגה איטית או לא זהירה - 'נו, זאת בטח אישה', תחשבו שוב"