בשורה לנהגים: כביש 6 בדרך למקטע נוסף - כל הפרטים

הוגשו 7 הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של פרויקט הארכת כביש 6 צפון בקטע שבין מחלף סומך ועד בית העמק

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/23 16:20 יט בטבת התשפד

בשורה לנהגים: כביש 6 בדרך למקטע נוסף - כל הפרטים
שער העמקים בכביש 6 , צילום: Anat Hermony,Flash90

ועדת המכרזים הבין משרדית הכוללת את משרדי האוצר, התחבורה וחברת חוצה ישראל, להקמת פרויקט הארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו9/א) בשיטת PPP (שיתוף הסקטור הפרטי), הודיעה היום (א') כי שבע קבוצות הגישו את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז לתכנון, מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הארכת כביש 6 לצפון. כביש 6 הוא הכביש המהיר הארוך ביותר בישראל, וכרוך באגרה במקטעים בין מחלף שורק למחלף עין תות, בין מחלף יקנעם למחלף תל קשיש ובין מחלף שער העמקים למחלף גבעות אלונים.

פרויקט הארכת כביש 6 לצפון

פרויקט הארכת כביש 6 לכיוון צפון כולל סלילת כ-22 קילומטר של כביש דו-מסלולי, ממחלף סומך ועד לבית העמק, והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק). הפרויקט צפוי לשפר את החיבור בין אזור הצפון למרכז הארץ, להפחית משמעותית את הגודש בכבישים המרכזיים 70 ו-4 וכביש 22 בחלקו הצפוני ולתמוך בפיתוחו של כביש 4 כציר תחבורה ציבורית.

הפרויקט יוקם בשיטת BOT ויכלול תכנון, מימון, הקמה (לרבות שדרוג כבישים קיימים). עבודות ההקמה של הפרויקט יכללו בין היתר, עבודות סלילה, עבודות עפר, מבני דרך, ניקוז, שיקום נופי, מערכות אגרה, והקמת יתר המערכות והרכיבים המשלימים הנדרשים.

הקבוצות שהגישו הצעות במסגרת הליך המיון המוקדם הן:
1. דניה סיבוס בע"מ
2. שיכון בינוי בע"מ וקרן קיסטון
3. קבוצת מנרב בע"מ ומגדל חברה לביטוח בע"מ
4. קבוצת אשטרום בע"מ
5. קבוצת אורון בע"מ ואוליצקי תשתיות בע"מ
6. שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ
7. אלקטרה בע"מ

השלבים בדרך להארכת כביש 6 לצפון

הפרויקט מקודם באמצעות ועדת המכרזים הבין משרדית להארכת כביש 6 צפון (מקטעים 8 ו-9/א) בשיטת PPP המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה, חברת חוצה ישראל וחברת ענבל, בראשות סגנית בכירה לחשב הכללי, אושרת דוד-דקר, והוא צפוי לכלול שני שלבים: שלב המיון המוקדם שהסתיים היום, ושלב המכרז שעתיד להתפרסם בתחילת שנת 2024.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חיבור תחבורתי מהיר ונוח הוא המפתח לצמיחה, בייחוד בפריפריה הגיאוגרפית המרוחקת. פיזור אוכלוסייה ותעסוקה יגדיל את האפשרויות הפתוחות בפני האזרחים, יביא להורדה במחירי הדיור וביוקר המחיה. מאז פתיחתו, כביש 6 מוכיח את עצמו כאמצעי יעיל לחיבור כל חלקי המדינה, וכעת אנו מקדמים את הארכתו לאזורים נוספים בפריפריה, אשר זכאים ליהנות משירותי תחבורה איכותיים כמו כלל תושבי ישראל. אני מברכת את כל הקבוצות שניגשו למכרז הענק".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: "הרחבת כביש 6 היא צעד חשוב למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. הרחבת כביש שש היא בעלת משמעות אדירה למערך התשתיות בישראל ולכל הנוסעים בפרט. התקדמות הפרוייקט מבטאת אמון בכלכלת ישראל בעת הזו ומעבירה מסר של המשך בנייתה והתפתחותה של מדינת ישראל".