בשורה לנהגים: מפת הפקקים חוזרת - אבל לא בכל האפליקציות

לאחר שבתחילת המלחמה השביתו באפליקציית הניווט את האפשרות לצפייה במיקום הפקקים בעכבות המצב הבטחוני, בחברה מאשרים כי השירות שב לפעילות. "משתמשים בישראל ובעזה יוכלו לראות את מצב התנועה בזמן אמת" אומרים בחברה, עומסי תנועה בגוגל מפס עדיין מושבתים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/12/23 10:16 יב בטבת התשפד

בשורה לנהגים: מפת הפקקים חוזרת - אבל לא בכל האפליקציות
פקקים בכבישים, צילום: עיבוד תמונה פלאש 90, CANVA

משתמשי ווייז רבים, הופתעו בתחילת המלחמה לגלות כי העדכונים על פקקים באפליקציה הושבתו וכי אין ביכולתם לדעת בזמן אמת על מיקומי הפקקים בכבישים. המהלך של ווייז לא הגיע סתם והוא נועד למנוע מהאוייב לדעת איכן מרוכזים אנשים רבים בזמן אמת ונבע גם מההגבלות ששם צה"ל על שירותי ה-GPS.

עתה, יותר מחודשיים לאחר שהחלה המלחמה בעזה, וקצב מטחי הרקטות לישראל נמצא בירידה תלולה כבר כמה ימים, משחררים בווייז את האפשרות חזרה ועתה יוכלו הנהגים לצפות בזמן אמת בעומסי התנועה בכבישים.

עומסי תנועה ושכבת המידע עליהם במפות גוגל עדיין מושבתת

בווייז אומרים הבוקר כי "ככל שיותר נהגים חוזרים לכבישים, אנחנו מעדכנים את מפות גוגל ו-ווייז כך שהמשתמשים בישראל ובעזה יוכלו לראות את מצב התנועה בזמן אמת לאורך המסלול שלהם כשהם מנווטים". יחד עם זאת, עומסי תנועה ושכבת המידע עליהם במפות גוגל עדיין מושבתת.

יוצאים לטיול

ווייז, חזרו למפות את הפקקים, צילום: shutterstock

שיבושי GPS - על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל

דובר צה"ל מסר בתחילת החודש כי "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים מבצעיים שונים על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום".