חשיפה מפתיעה: מה העיר הכי מסוכנת לנהגי האופנועים בארץ?

עמותת אור ירוק פירסמה את נתוני רוכבי האופנועים שנהרגו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות, וחשפה: מי העיר הכי מסוכנת לנהגי אופנועים ומי העיר הבטוחה ביותר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/23 14:12 ו בטבת התשפד

חשיפה מפתיעה: מה העיר הכי מסוכנת לנהגי האופנועים בארץ?
מסוכן, צילום: MZStock,Shutterstock

מספרי ההרוגים בשנת 2022 מתאונות אופנועים נחשפים: בשנת הזו 23% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים הם רוכבי אופנועים וקטנועים - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק. בנוסף, 71% מתאונות הדרכים במעורבות רוכבי אופנועים מתרחשות בערים וביישובים. וכן, 31% מהנפגעים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות בגבעתיים היו רוכבי אופנועים וקטנועים, נתון שמציב אותה במקום הראשון והגרוע מבין כל הערים הגדולות בישראל.

תל אביב במקום השני, אילת במקום הרביעי

בעמותת אור ירוק ניתחו את נתוני ההיפגעות בתאונות דרכים של רוכבי האופנועים והקטנועים בחמש שנים האחרונות, בערים מעל 50 אלף תושבים ואת חלקם היחסי של הרוכבים הנפגעים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר.

תל אביב-יפו ניצבת במקום השני אחרי גבעתיים, כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים מכלל נפגעי תאונות הדרכים בעיר נאמד בשיעור של 26% מכלל הנפגעים בעיר. רמת גן נמצאת במקום השלישי כאשר חלקם של הרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 25% מכלל הנפגעים בעיר. חלקם של הרוכבים הנפגעים באילת כלל הנפגעים בעיר נאמד ב-21%. וחולון עם 19% סוגרת את חמשת הערים האדומות לרוכבי האופנועים והקטנועים בישראל. בסוף הרשימה: העיר ביתר עילית עם שיעור של 2% בלבד.

מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים"

בהשוואה לנהגי רכב, הסיכון למוות או פציעה קשה בתאונת דרכים גבוה פי 15 בקרב רוכבי אופנוענים וקטנועים. עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים וזו התוצאה של קיצוץ מתמשך בכסף שמועבר לטובת הבטיחות בדרכים של כולנו".