הלקח מכביש 16 נלמד מנהרת הכניסה לירושלים תיפתח - עם שינוי משמעותי

בקרוב תיחנך מנהרת שז"ר החדשה בכניסה לירושלים שעתידה לשנות את פני הכניסה לעיר. במשרד התקשורת למדו את הלקח מפתיחת כביש 16 לפני מספר חודשים והטמיעו אנטנות סלולריות עוד לפני הפתיחה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/09/23 11:10 יג בתשרי התשפד

מנהרת הכניסה לירושלים תיפתח - עם שינוי משמעותי
כביש 16, הלקח נלמד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

כבר מספר שנים שמתחת לפני הקרקע מתבצעות העבודות על הכניסה החדשה לירושלים ומנהרת שז"ר שתוביל את הכניסה לעיר. המנהרה עצמה צפויה להיפתח בקרוב מאוד ולשנות את פני הכניסה והיציאה מהבירה. במשרד התקשורת למדו את הלקח מפתיחת כביש 16 לפני מספר חודשים והטמיעו את אנטנות הסלולריות כבר בשלב התכנון והבניה של המנהרה.

בוצעו בדיקות עם כלל חברות הסלולר

במשרד התקשורת פעלו על מנת שתשתיות התקשורת יוטמעו במנהרה עוד בשלב התכנון והבנייה על מנת לספק תקשורת סלולרית מצילת חיים כבר כשתיפתח המנהרה לנסיעה. במשרד עדכנו כי בוצעו בדיקות יזומות עם כלל חברות הסלולר ונמצא כי תשתיות הסלולר במנהרה פועלות באופן תקין לרווחת הציבור.

כביש 16

כביש 16, צילום: שי שחר

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה אמר: "תשתיות התקשורת מוכנות וממתינות לפתיחת המנהרה לתנועת הרכבים. וזאת לאור שיתוף פעולה מצוין בין משרד התחבורה ומשרד התקשורת יחד עם החברות המבצעות חברת מוריה וחברות הסלולר. מאחל לציבור הנוסעים נסיעה בטוחה עם תקשורת רציפה אמינה ואיכותית".

הכניסה לירושלים, עתידה להשתנות

הכניסה לירושלים, עתידה להשתנות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההתקנה בכביש 16 התעכבה

כזכור, התקנת האנטנות בכביש 16 הגיעה כחודש לאחר ההסכם, עליו חתמו נתיבי ישראל ונציגי חברות הסלולר בעידוד משרד התקשורת, בו התחייבו להקים תקשורת סלולרית במקום. בתחילה פעל הכביש ללא אנטנות, דבר שפגע הן בנוחות והן בהיבטים של הצלת חיים וקליטה הכרחית.