מחפשים חניה? חניון חדש בירושלים - שאף אחד עוד לא מכיר

בצפון העיר, סמוך לתחנת רכבת קלה גבעת המבתר, יושק חניון "נחל צופים" בירושלים, עם כאלף מקומות חניה חדשים. ראש העיר, משה ליאון: "בשורה של ממש לתושבים ולמבקרים בעיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 15:21 ג באלול התשפג

חניון חדש בירושלים - שאף אחד עוד לא מכיר
החניון החדש, צילום: שי שחר

בשנה האחרונה נדמה כי בכבישי ירושלים הצפופים הפקקים מכבידים יותר מתמיד. הבוקר (א') הודיעה עיריית ירושלים כי ביום שני צפוי להיפתח לציבור הרחב חניון "נחל צופים" - חניון "חנה וסע" חדש בצפון העיר ועל ציר הקו האדום של הרכבת הקלה, עם כ- 1,000 מקומות חניה חדשים, בחמש קומות ובשטח של כ- 26 אלף מטר רבוע.

חניון נחל צופים

חניון נחל צופים צילום: שי שחר

במיקום מרכזי, סמוך לרכבת הקלה

החניון החדש ממוקם בחלקו המערבי של הר הצופים, סמוך לצומת גבעת המבתר-הגבעה הצרפתית, בצמוד לכביש 1 ובסמיכות לתחנת הרכבת הקלה "גבעת המבתר". מבנה החניון ייחודי ובנוי בצורת חצי גורן הפונה לכיוון עמק הארזים.

החניון, ייפתח לתקופת הרצה וישרת בעיקר את נוסעי הקו האדום הצמוד לו. החניון החדש יאפשר למגיעים מחוץ לעיר, להחנות את רכביהם בקלות ובנוחות ולהמשיך ליעדם בנסיעה ברכבת הקלה בזמן קצר וללא פקקים. החניון ישרת גם את הנוסעים העתידיים ביתר קווי הרכבת הקלה הנסללים בימים אלו.

רכבת קלה בירושלים

רכבת קלה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשנים הקרובות: כ-7,500 מקומות חניה חדשים בעיר

החניון החדש מצטרף למספר חניוני "חנה וסע" שכבר קיימים וכאלה הנמצאים בתהליכי תכנון וביצוע ברחבי העיר. כלל החניונים העתידיים יוסיפו כ-7,500 מקומות חנייה חדשים לטובת תושבי ירושלים והבאים בשעריה.

על מפלסו העליון של החניון, הפונה אל הרחוב ותחנת הרכבת הקלה "גבעת המבתר", הוצבו ספסלים להנאת התושבים והנוסעים. החניון מתחבר לשביל האופניים העובר בעמק הארזים ומתחבר לכל הפארקים לאורך העמק המשתרע בין החניון למתחם ספורט. בעמק ישנן עשרות פינות ישיבה כך שרוכבות ורוכבי האופניים ומשפחות המבלות בטבע, יוכלו להחנות את רכביהם בחניון וליהנות גם מרכיבה וטיול לאורך השבילים הייעודיים בנוחות, בבטיחות ובקלות.

משה ליאון, "אי אפשר להפריד את ירושלים"

משה ליאון, "בשורה של ממש לתושבים", צילום: חדשות כיפה

ראש העיר ירושלים, משה ליאון בירך על החניון החדש: "פתיחת חניון נחל צופים להרצה היא בשורה של ממש לתושבים ולמבקרים בעיר. החניון מאפשר חניה קלה ונוחה למגיעים מחוץ לעיר, וחיבור לרכבת הקלה לנסיעה קצרה וללא פקקים. נמשיך לפעול ליצירת פתרונות תחבורתיים חכמים וירוקים לתושבי העיר, שיהיו נגישים, מהירים, יעילים ובטוחים".