המהלך של דוד ביטן נגד עיריית תל אביב - באופוזיציה תומכים

לאחר שמחירי החניה בכחול -לבן בתל אביב הוכפלו השבוע, יו"ר ועדת הכלכלה יוצא למאבק ומגיש הצעת חוק נגד המהלך. חברי כנסת באופוזיציה תומכים | ביטן: "מכניסים ידיים לכיסם של אזרחים"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 01/06/23 12:58 יב בסיון התשפג

המהלך של דוד ביטן נגד עיריית תל אביב - באופוזיציה תומכים
דוד ביטן, נגד עיריית תל אביב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הכפלת מחירי החניות במרכז העיר תל אביב נכנסה לתוקף ביום ראשון האחרון, והמחיר בחניות כחול לבן למי שאינם תושבי העיר הגיע כבר ל-12 שקלים לשעה. לפני כחודשיים נידונה העלאת התעריף בוועדת הכלכלה של הכנסת כאשר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן, אמר לנציג עיריית תל אביב כי הוא ייזום חקיקה של ועדת הכלכלה שתגביל את העלאת המחירים של העיריות בחניות כחול לבן. 

"נתקן את הקלות הבלתי נסבלת בה מכניסים ידיים לכיסם של אזרחים"

ב"חדשות 12" פורסם היום (ה') כי ביטן הגיש את הצעת חוק שתמנע את עליית התעריפים בכחול לבן. על פי הדיווח 68 חברי כנסת חתמו על הצעתו של ביטן להגביל את העלאת המחירים ללא אישור השרים. 

לפי הצעת החוק החדשה, חניה בדרך עירונית תהיה על פי הסדר חניה נהוג בתחומי רשות מקומית שבה מצויה אותה הדרך או על פי הסדר חניה ארצי אחיד, לפי בחירתו של נהג הרכב. על פי הצעת החוק, שרי הפנים והתחבורה יוסמכו לקבוע בתקנות את המחיר המרבי עבור חניה וזאת כחלק מהסדר חניה ארצי אחיד.

דו"ח חניה. אילוסטרציה

דו"ח חניה, אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

ביטן ציין בדבריו כי הציבור קורס מעליית המחירים בארץ וכי אין כל סיבה שאזרח יצטרך לשלם מחיר מופקע עבור חניה. "כמו ההשתוללות במחירי המזון גם כאן נתקן את הקלות הבלתי נסבלת בה מכניסים ידיים לכיסם של אזרחים. יש להצעת החוק כבר רוב בכנסת ונקדם את החקיקה בהקדם".