ריקול לעשרות אלפי רכבים: בדקו אם גם שלכם נקרא להגיע למוסך

היבואנית צ'מפיון מוטורס קוראת לעשרות אלפי בעלי רכבים להגיע למוסכים על מנת לתקן בעיה שהתגלתה ברכבים. בין הדגמים שנקראו לתיקון: סקודה וסיאט

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/23 17:57 כו באדר התשפג

ריקול לעשרות אלפי רכבים: בדקו אם גם שלכם נקרא להגיע למוסך
סקודה, עשרות אלפי בעלי רכבים נקראו למוסך, צילום: shutterstock

ריקול לעשרות אלפי רכבים: לקוחות יבואנית הרכב צ'מפיון מוטור הופתעו לגלות כי הוזמנו לתקן את רכבם במוסך לאחר שהתגלתה תקלה במספר דגמי רכבים אותם היא משווקת. עשרות אלפי בעלי הרכבים שנקראו למוסכים, הם אלו שמחזיקים בדגמים: סקודה פאביה, ראפיד, יטי, אוקטביה סופרב משנות ייצור 2018-2013 ומסוג סיאט טולדו, אלהמברה, אטקה, איביזה ולאון משנות היצור 2014-2017.

עבור דגמי הסקודה, מדובר ב-82,511 בעלי רכבים שנקראו לבדקית הרכב ועבור דגמי הסיאט, מדובר ב-14,873 בעלי רכבים. הבעיה המרכזית אותה נדרשים כל אותם בעלי רכבים לתקן, היא בעיה בכריות האוויר של הרכבים.

מוסך, עשרות אלפי רכבים נקראו לבדיקה

מוסך, עשרות אלפי רכבים נקראו לבדיקה צילום: David Cohen/Flash90

עלולות לעוף חתיכות מתכת מהכרית בעת תאונה

הרקע לריקול הענק, הוא בעיה אותה גילתה החברה שמייצרת את כריות האוויר - טקאטה. החברה שמספקת כריות אוויר בין היתר גם לסקודה וסיאט, דיווחה על תקלה בכריות האוויר. לפי אתר חברת סקודה, מדובר בתקלה של לחץ גבוה מידי של הגז בכריות האוויר. הסכנה הכרוכה בבעיה זו היא,   שעלולות לעוף חתיכות מתכת מהכרית בעת תאונה.

התיקון אותו נדרשים אותם עשרות אלפי בעלי הרכבים לעשות, הוא בדיקה והחלפה של כרית האוויר הקדמית בצד הנהג. על פי צ'מפיון מוטורס מדובר בתיקון של כשעה . נהגים העונים לקריטריונים ומעוניינים לתקן את הרכב, צריכים להגיע למרכזי השירות בתיאום עם משרד התחבורה.