החל מהבוקר: השינויים של מירי רגב בכביש 1 נכנסים לתוקף

השינויים עליהם הכריזה השרה רגב בכביש אחד, ייכנסו הבוקר לתוקף. עד כה ניתן היה לנסוע בנתיב רק ברכב עם שלושה נוסעים, מעתה יוכלו לנסוע גם רכבים עם שני נוסעים בלבד | הרפורמה המלאה בתעריפי הנסיעה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/02/23 07:52 יד בשבט התשפג

החל מהבוקר: השינויים של מירי רגב בכביש 1 נכנסים לתוקף
מירי רגב , צילום: Shir Torem/Flash90

השינויים נכנסים לתוקף: בשבוע שעבר את השינויים החדשים בכביש אחד, היום (א') השינויים נכנסים לתוקף. לאחר שדבריה בנוגע לנתיבי התחבורה הציבורית עוררו סערה ותקופת למידה של הנושא, הכריזה השרה על המתווה עליו החליטה. השינוי ב"נתיב פלוס" יכלול מעתה את האפשרות של רכבים עם שני נוסעים ומעלה לנסוע על הנת"צ בשעות פעילותו, עד כה היה ניתן לנסוע בנתיב רק ברכבים עם שלושה נוסעים ומעלה. 

הנחות לצעירים ותושבי פריפריה

כמו כן חשפה השרה רגב את הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית. הרפורמה אותה השיקה השרה, תיתן הטבות מפליגות לצעירים, לאזרחים וותיקים ולתושבים בפריפריה. כך לפי הרפורמה, אזרחים ותיקים יזכו לנסיעות בחינם בכל מערכי התחבורה הציבורית בישראל, ההטבה תחול על אזרחים מגיל 67 ואזרחיות מגיל 62.

כביש אחד

כביש אחד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצעירים בגילאי 18-26 יזכו להטבה קבועה של 33 אחוז בתעריפי רכישת חודשי חופשי ו50 אחוז לתושבי הפריפריה, על פי אשכולות אותם קובע הלמ"ס. ברפורמה הקודמת של מיכאלי הוצאו יישובים במרכז הארץ מרשימת יישובי הפריפריה, מהלך שפגע בעיקר ביישובים חרדיים.

התקציב לרפורמה יוכנס לתקציב הקרוב של המשרד

את התקציב המיועד לרפורמה, מתכוונת השרה להכניס כבר בתקציב הקרוב. בציוץ בטוויטר כתבה רגב: "הנסיעה בנת"צ בכביש 1 לירושלים תותר לנהג+נוסע (2 ומעלה) במקום 3 ומעלה כפי שקיים היום. בשורה טובה לנהגים". מוקדם יותר מסרה לשכתה של רגב ל"חדשות 12" כי "זה לא סוד שהיא התנגדה לרפורמה הכושלת של מיכאלי שפגעה בפריפריה. התוכנית המלאה מטעמה תוצג לציבור לאחר שתאושר על ידי השרה".