תושבי עוטף עזה לכיפה: "חמאס מחליט על החיים שלנו"

חופשת הקיץ השנתית במושב תקומה התבטלה בעקבות המתיחות בדרום הארץ. ההורים אומרים "אי אפשר לשמור כאן על שיגרה. האכזבה על פניהם של הילדים בעקבות ביטול המחנה הייתה קורעת לב"

חדשות כיפה גלעד כהן 26/07/18 10:26 יד באב התשעח

תושבי עוטף עזה לכיפה: "חמאס מחליט על החיים שלנו"
שיגור רקטה מעזה, צילום: פלאש 90

עוד לילה לא שקט עבר על תושבי הדרום. שוב אזעקות, שוב צבע אדום, שוב שיגורים ושוב ריצה למקלטים. אתמול (ד') במושב תקומה, אחד מישובי עוטף עזה היה אמור להתקיים מחנה הקיץ המסורתי שבוטל בעקבות הנחיה ביטחונית.

"המחנון" - מחנה הקיץ המסורתי במושב תקומה מתקיים כבר עשרות שנים במושב והוא כולל בין היתר לינה משותפת של ההורים עם ילדיהם מחוץ לבית, באוהל בדשא של בית העם. אלו אמורים להיות יומיים של סדנאות אפיה, סדנאות יצירה, קומזיץ וצ'יזבטים. אלו יומיים שבהם כל המושב יוצא מביתו, מקים אוהל ונהנה עם כל 200 הילדים בדשא של המושב.

האוהלים במושב תקומה שקופלו ב21:30

האוהלים במושב תקומה שקופלו ב21:30

צילום: באדיבות אחת התושבות.

 

אתמול בערב בזמן שההורים כבר התארגנו ביחד עם ילדיהם ללילה של לינה מחוץ לבית הגיעה הנחיה ביטחונית בשעה  21:30 לקפל את האוהלים בגלל שיגורי הטילים מרצועת עזה

"אנחנו מנסים לשמור על שגרה כדי לחנך את הילדים בדרך הטובה ביותר, אבל איזו מן שגרה זו שפתאום מבטלים פעילויות. רק לראות את האכזבה על פניהם של הילדים הייתה קורעת לב" כך אומרת הבוקר לאתר כיפה תושבת המושב רבקה פוגל (32). "חמאס מחליט בשבילנו איך יראו החיים שלנו" אומרת עוד אמא מואכזבת ממושב תקומה.

חיים מושקוביץ, ממארגני המחנה במושב אומר הבוקר לאתר כיפה "לקח לנו חודשיים לארגן את כל הלוגיסטיקה של המחנון וברגע אחד הכל מתבטל. לאנשי העסקים בכלל לא אכפת שהכל בוטל והם דורשים את הכסף שלהם. אבל עיקר האכזבה היא בכך שלא הצלחנו לשמח את ילדי המושב". 

רק לפני כשבוע נחת בלון תבערה בחצר גן הילדים של מושב תקומה ועכשיו, אחרי הלילה האחרון נדמה שהקיץ הזה לא יהיה קיץ של בילויים על הדשא במושב אלא קיץ של שהייה בממ"ד.