תושבי כרם שלום: "שוקלים לעזוב בגלל זיהום האוויר"

ההפגנות האלימות של פעילי חמאס גורמות לזיהום אוויר קשה ומסוכן. תושבי כרם שלום התבקשו שלא לצאת מבתיהם. התושבים חושבים להתפנות מהיישוב: "לא רוצים להעניק לחמאס תמונות ניצחון"

חדשות כיפה מירב כהן 04/10/18 08:55 כה בתשרי התשעט

תושבי כרם שלום: "שוקלים לעזוב בגלל זיהום האוויר"
לחקור את הפשעים של חמאס, צילום: עבד רהים קטיב - פלאש 90

זיהום האוויר שהצטבר בגלל ההפגנות של פעילי חמאס גורמים לקשיי נשימה והקאות לתושבי הדרום. תושבי כרם שלום שוקלים לעזוב אם הבעיה לא תטופל כך דווח בערוץ 20. 

ההפגנות האלימות של חמאס מולידות בעיה חדשה. העשן המסמיך שעולה משרפת הצמיגים גורם לזיהום אוויר קשה סמוך לגדר. תושבי כרם שלום הסמוכים לגדר טוענים כי אינם יכולים לצאת מבתיהם בשל המחנק. ההפגנות מתקיימות בחצי שנה האחרונה במשך כל שעות היממה. העשן הסמיך גורם לתושבי האזור לסבול מקשיי נשימה והקאות. 

בעקבות כך, הגיעו פקחים של משרד איכות הסביבה לבצע בדיקות ניטור אוויר. הבדיקות העלו כי קיימת רמת זיהום גבוה מהמותר ואף מסוכנת "בעקבות הבדיקה הנחנו את תושבים להסתגר בבתיהם" כך נמסר ממשרד לאיות הסביבה. 

תושבי המקום טוענים כי לא רק העשן משרפת הגלגלים מקשה עליהם, אלא גם הגז המדמיע שצה"ל מפזר על המפגינים כי לפזר את ההפגנות האלימות נושב חזרה אל הישובים הישראלים בגלל הרוח המערבית. 

בצה"ל אומרים שהנושא יטופל אולם תושבי המקום חושבים על אפשרות עזיבת היישוב על שהבעיה תפטר. "אנחנו לא רוצים להעניק לחמאס תמונות ניצחון ולכן אנחנו לא עוזבים, אבל חייב להימצא פתרון לבעיה" כך טענו תושבי כרם שלום.