"תוצאה של ההתרפסות המתמשכת של ממשלת ה'ימין'": תגובות קשות לפיגוע בשומרון

הנשיא רובי ריבלין חיזק את ידי משפחות ההרוגים ואמר: "מדינת ישראל תגיע אל כל המרים ידו על אזרחינו, תרדוף את הטרור ומבצעיו ותשיגם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/19 11:12 י באדר ב'

"תוצאה של ההתרפסות המתמשכת של ממשלת ה'ימין'": תגובות קשות לפיגוע בשומרון
זירת הפיגוע הבוקר, צילום: דוברות מדא

תגובות קשות לפיגוע המשולב בשומרון, במהלכו נהרגו שניים משלושת הפצועים ומצבו של הפצוע השלישי עדיין מוגדר קשה. 

"מדובר באירוע קשה ביותר עם תוצאות חמורות ביותר, אמר יוסי דגן, ראש המועצה שומרון, "סף התסכול הולך ועולה משום ששוב ושוב הממשלה שלנו מנסה להכיל את הטרור של הרשות הפלסטינית במקום להלחם בו בכל הכח. אני קורא שוב ושוב'אחרי כל פיגוע, ולצערי אני קול קורא במדבר, ממשלת ישראל צריכה להחזיר את ההרתעה, להורות לצה"ל לצאת לפעולות תגמול אמיתיות כנגד הרשות הפלסטינית שהיא מממנת ומסיתה ומשלחת הטרור הגדולה ביותר באזור. 

ח"כ סמוטריץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עוד פיגוע נורא ביו"ש, תוצר של התקווה הערבית לנצח אותנו באמצעות הטרור. רק גדיעת התקווה הערבית להקמת מדינת טרור בלב הארץ תמגר את הטרור. החלת ריבונות, הקמת עוד ערים וישובים, והבאת מיליון יהודים באופן שיהפוך את ההתיישבות למהלך בלתי הפיך. במקביל, כמובן, יד קשה ובלתי מתפשרת ביטחוני"

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה לפיגועים: "מדובר בתוצאה של ההתרפסות המתמשכת של ממשלת ה'ימין' לטרור בעזה מחד ולטרור בהר הבית מאידך. האויב מבין כי משתלם לו לרצוח יהודים ויודע שלא ייענש על כך קשות. כדי לגדוע את תקוות האויב לרצוח יהודים, יש לעבור להתקפה, ולהחל בפעולות גמול: גירוש מיידי של משפחות המחבלים ותומכיהם לסוריה, והריסת עשרות ומאות בתי מחבלים, כפי שנעשה בימי יחידת 101".

 ח"כ שולי מועלם רפאלי מהימין החדש, מאשימה את הרשות הפלסטינית: "האחריות על הפיגוע מוטלת על ההנהגה הפלסטינית המפעילה מנגנון הסתה משומן הקורא לרצח יהודים. ישראל מצידה חייבת להוכיח לערבים שהטרור אינו משתלם בכך שבתי המחבלים יהרסו במיידי. הצהרות ריקות על הריסה לא שוות דבר כל עוד בתי המחבלים עומדים על תילם. מדיניות נחרצת בעניין תיצור את ההבנה אצל כל מחבל שרוצה לצאת ולפגע כי משפחתו תשלם את המחיר וביתו יהרס עד הייסוד.

הנשיא רובי ריבלין מסר: "אני רוצה לחזק את ידי המשפחות המתמודדות ברגעים אלא עם הבשורות הקשות המגיעות מהפיגוע הנורא ולחזק את ידי כוחות הבטחון המצויים ברגעים אלה ממש במרדף אחר המחבלים. מדינת ישראל תגיע אל כל המרים ידו על אזרחינו, תרדוף את הטרור ומבצעיו ותשיגם".