תוספת של 20 אלף יחידות דיור לירושלים

עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל הסכימו על בנייה של 20 אלף יחידות דיור ברחבי הבירה ובהשקעה משותפת של 1.4 מיליארד שקלים.

חדשות כיפה מירב כהן 15/08/18 21:16 ד באלול התשעח

תוספת של 20 אלף יחידות דיור לירושלים
ירושלים, צילום: פלאש 90

עיריית ירושלים ורשות מקרקעי ישראל הודיעו היום (ד') שהגיעו להסכמות במסגרתן ייבנו ברחבי העיר כ-20 אלף דירות חדשות.

במסגרת ההבנות, הוסכם כי 12,600 יחידות דיור חדשות ייבנו, יחד עם כ-8,000 דירות שייבנו בהתחדשות עירונית (פינוי-בינוי), 2,500 מהן יוקצו לקרקע משלימה בפרויקט "רכס לבן" לטובת הפרויקטים בעיר.

ראש העיר ניר ברקת. "ההסכם חסר התקדים שהובלנו יחד עם רשות מקרקעי ישראל טוב לירושלים וטוב למדינת ישראל. תוספת 20 אלף דירות חדשות בעיר שישאירו 20 אלף משפחות בירושלים, לצד שטחים עצומים לתעסוקה  - יאיצו את הצמיחה שהחלה בעשור האחרון ויבטיחו את העתיד שלה".

בנוסף ייבנו שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות חדשים בירושלים שיתפרסו על פני כ-3 מיליון מ"ר: בפרויקט הכניסה לעיר, לאורך ציר בגין, בצומת בייט, בגבעת רם, בפסגת זאב, בהר חוצבים, במלחה, בקריית יובל, באזור התעשייה עטרות, בגבעה הצרפתית ובאזורים נוספים. 

המועמד לראשות ירושלים ויו״ר תנועת התעוררות עופר ברקוביץ מסר בתגובה לחתימת הסכם הגג: ״אני מברך את השר כחלון והשר גלנט על הבשורה שהביאו סוף סוף לירושלים ואני מקווה שהיא איתות לסיומה של ההקפאה הקשה שחווה העיר. 20,000 יח״ד חדשות הן 20,000 משפחות שישארו בירושלים. אזורי התעסוקה החשובים שנצמיח בעיר כחלק מההסכם הם אסטרטגיים לחיזוקה של ירושלים".