תג מחיר ערבי: צלבי קרס רוססו בהר הבית

פורעים ערבים ריססו חמישה צלבי קרס על המדרגות המובילות להר הבית. המשטרה פתחה בחקירה. פעילי הר הבית זועמים, "מדובר בעוד סימפטום להיעדר הריבונות בהר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/10/14 10:24 כה בתשרי התשעה

תג מחיר ערבי: צלבי קרס רוססו בהר הבית
פלאש 90, צילום: פלאש 90

העולים היהודים להר הבית קיבלו הפתעה לא נעימה בכלל, בלשון המעטה, כשעלו להר הבוקר (א'). לאורך המדרגות המובילות להר הבית, ריססו פורעים ערביים במהלך היממה האחרונה חמישה צלבי קרס ומולם מגן דוד.

הכתובות טרם נמחקו אך משטרת ישראל פתחה בחקירת האירוע. פעילי הר הבית זועמים על 'תג המחיר' ותוהים איזה חבר כנסת או שר יגנה את האירוע. “בסופו של דבר מדובר בעוד סימפטום להיעדר הריבונות בהר הבית. מדובר בתמרור אזהרה לפני התרחשויות חמורות בהרבה".

"כשמזלזלים בשריפת תחנת משטרה בהר הבית, כשהתגובה היחידה לאלימות המוסלמית היומיומית בהר הבית היא האשמת היהודים אין להתפלא גם מצלבי קרס", אמר יהודה גליק בעקבות האירוע. "אם מדיניות בת היענה הזו של מדינת ישראל תימשך נוכל להיות בטוחים שהאלימות הערבית גם תגבה מחירים בנפש. ולוואי וצלב קרס זה יצליח להיות שעון מעורר לפני שיהיה מאוחר מידי. הפיתרון היחיד בטווח המיידי טיפול בלתי מתפשר בגורמים האלימים ומניעת החיכוך בין יהודים לערבים בהר הבית על ידי אימוץ הסדר הדומה למערת המכפלה".

(צילום: תום ניסיני)

החל מערב חג הסוכות החלו פורעים ערבים לעורר מהומות בהר הבית, במהלכם נפצעו מספר שוטרים באופן בינוני וקל, ואין ספק כי ריסוס צלבי הקרס הוא המשך ישיר של התפרעויות אלו.

בערב חג הסוכות התפרעו עשרות צעירים ערביים בהר לאחר שהתארגנו במקום במהלך הלילה. בין היתר הם אספו בלוקים, זיקוקים, והכינו בקבוקי תבעה. בנוסף הם הקימו מחסומים על מנת למנוע את סגירת דלתות הכניסה לאל אקצה.

כוח בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי נכנס למתחם, הפתיע את הצעירים והצליח להדוף אותם אל תוך המסגד. לאחר מכן סגרו כוחות המשטרה את הדלתות, הסירו את המחסומים שהקימו הערבים וחסמו חלונות על מנת שהמתפרעים לא יוכלו לידות אבנים ובקבוקי תבערה אל המבקרים והשוטרים.

חברי כנסת ופעילי הר הבית טענו אז כי המשטרה היא האשמה בהתפרעויות מכיוון שאינה עושה די כדי לעצור את המתפרעים ולמנוע הישנות מקרים דומים. סגן השר אבי וורצמן קבע כי "במקום לעצור את המתפרעים והמאיימים המשטרה בוחרת להתקפל ולהעניש את היהודים שמנועים מלהיכנס להר הבית דווקא בימים המיוחדים כל כך של ציון העלייה לרגל לבית המקדש בסוכות. זה הזוי, זה לא תקין, וזה מאפיין את הרפיסות שאהרונוביץ הכניס למשטרה, שמתבטאת באזלת יד בלתי נסבלת. הגיע הזמן שהשר אהרונוביץ' ישים קץ לביזיון שמתרחש בהר הבית ובירושלים".

"החמאס ודעאש השתלטו על הר הבית", אמר בשבוע שעבר ח"כ משה פייגלין. "דברי ראש הממשלה על ניצחון על החמאס והעברת מסר ההרתעה לחיזבאללה מתנפצים אל סלע המציאות בהר הבית בירושלים. נציגי חמאס ודעאש הצליחו להתבצר בהר והשר אהרונוביץ מונע ממשטרת ישראל לעצור את המחבלים בלב הבירה, לשחרר את ההר ולאפשר ליהודים לעלות להר בימי חג הסוכות זה היום הרביעי. מדובר בתבוסה מוחצת מול ארגוני הטרור, והמחיר לכך עלול להיות יקר מאוד בגבול עזה ובגבול הצפון. מי שנושא באחריות להתנהלות זו הוא ראש הממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן