תגמולי חיילי המילואים יושוו למשכורתם הקבועה

בעקבות פניית ציבור, פנה ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) למשרד העבודה והרווחה בדרישה להשוות את תגמולי משרתי המילואים למשכורתם העדכנית. בעקבות הפנייה הודיעה מנהלת הביטוח הלאומי כי תאשר תקנות חדשות בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/18 14:16 כד בתשרי התשעט

תגמולי חיילי המילואים יושוו למשכורתם הקבועה
חיילי מילואים. ארכיון, צילום: Moshe Shai/Flash90

אחרי שמונה חודשים של לחצים על משרד העבודה והרווחה, הודיעה אמש (ג') מנהלת הביטוח הלאומי כי בכוונתה לאשר תקנות חדשות לשינוי חישוב תגמולי המילואים. לפי התקנות החדשות, תגמולו של חייל מילואים יחושב בהתאם למשכורתו כפי שהיה ערב שירותו. כיום, התגמול מחושב לפי ממוצע כפי שהיה בשלושת החודשים האחרונים שלפני השירות. כך יצא שחייל מילואים ששכרו עלה סמוך לשירות קיבל פיצוי נמוך ממשכורתו הקיימת. 

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) פעל על מנת לשנות את התקנות בעקבות פניית ציבור שקיבל מחייל מילואים שנפגע מתקנות אלו;

סרן במיל' עו"ד ישי סיתהון, שפנה אל ח"כ יוגב לפני כשמונה חודשים, לאחר שלא נענה ע"י משרד הרווחה אמר היום: "לפני כשנה יצאתי לקורס מפקדי פלוגות במילואים, קורס אשר נמשך כשלושה חודשים.

"יציאתי לקורס באה לאחר חודש שבו התחלתי עבודה חדשה כעורך דין ולאחר חודשיים בהם לא עבדתי בשל בחינות הלשכה. החישוב של שכר חיילי המילואים בביטוח לאומי נעשה על פי ממוצע שכר של שלושה חודשים אחרונים וממילא במקרים כמו שלי בהם המשכורת עלתה באופן דרמטי התקיימה פגיעה משמעותית שהחזר שקיבלתי מהביטוח הלאומי. את הפגיעה סופגים חיילי המילואים או המעסיקים שלהם שאמורים לשלם להם את השכר עד לקבלת ההחזר מביטוח לאומי, החזר שכאמור עשוי להיות חלקי ונמוך משכרם. במקרה שלי הפגיעה הסתכמה בעשרת אלפים ש"ח".

ח"כ מוטי יוגב אמר בתגובה: "אני שמח כי לאחר קרוב לשנה של פניות הבינו במשרד העבודה והרווחה את הפגיעה בחיילי המילואים, ותיקנו את העוול בתשלום לגובה המשכורת המגיעה למילואימניקים בעת שירותם".