חנק מטופלים ודרך על ראשם: נחשפו עדויות הזוועה ממעון החוסים בראש העין

מכות, חנק והשפלות קשות: כתב אישום חמור נגד מטפל במעון לחוסים בראש העין |הפרקליטות בתגובה "לא בכל יום אנו ניצבים בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/22 11:06 ח באדר א'

חנק מטופלים ודרך על ראשם: נחשפו עדויות הזוועה ממעון החוסים בראש העין
מעון הזוועות, צילום: Flash90

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (ד') כתב אישום כנגד המטפל לאית סלאמה בן ה- 24 מקלנסווה בגין עבירות של התעללות בחסר ישע ומעשה מגונה בחסר ישע, אותן ביצע במסגרת עבודתו כמטפל במעון לחוסים "כפר בני ציון" בראש העין. כתב האישום מגולל מאות מקרים בהם התעלל הנאשם, באופן יומיומי ושגרתי, בכ-17 חוסים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים אשר הופקד על טיפולם.

על פי המתואר בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מיטל אילן, הנאשם עבד בין השנים 2017-2022 כמטפל במעון לחוסים "כפר בני ציון" בראש העין. הנאשם נמנה על צוות אשר הופקד על טיפול בכ-17 דיירים בגילאי 20-50, בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים המאופיינים בין היתר במוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, אפילפסיה ועוד. מתוקף תפקידו כמטפל במעון היה עליו לדאוג לצרכיהם היומיומיים של החוסים כמו האכלה, קילוח והלבשה. 

בכתב האישום מפורטים 17 אישומים לפיהם במאות הזדמנויות שונות במהלך עבודתו במעון החוסים, התעלל הנאשם פיזית ונפשית בחוסים, באופן יומיומי ולאורך כל שעות היממה. בין היתר, הכה הנאשם את החוסים נמרצות בראשם ובגופם, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם והכה בהם באמצעות מוט של מגב.

כך למשל, באחד המקרים, הצית הנאשם אש בפניו של חוסה ולאחר מכן גם בצמוד לאיבר מינו. במקרים אחרים הטיל מימיו על מיטות חוסים. כמו כן נהג הנאשם לצבוט את החוסים, לנשוך אותם, לאחוז באיבר מינם ולהצליף בגופם באמצעות כבל. עוד מתואר בכתב האישום כיצד בעט הנאשם בגופם של החוסים, דרך עם רגליו על ראשם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום.

בחלק מן המקרים ביצע הנאשם את העבירות כשהוא לבדו ואילו במקרים אחרים בנוכחות ואף בהשתתפות מטפלים נוספים במעון. במקביל לכתב האישום ביקשה הפרקליטות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

מהפרקליטות נמסר בתגובה לכתב האישום: "לא בכל יום אנו ניצבים, לא אנו כפרקליטות ובוודאי לא כחברה, בפני מעשים כה חריגים בחומרתם ובהיקפם. כתב האישום שהוגש היום, הראשון מבין סדרת כתבי אישום שיוגשו בפרשה, מתאר מסכת קשה וארוכה של התעללות פיזית ונפשית, אכזרית במיוחד, כנגד חסרי ישע אשר אינם יכולים להגן על עצמם. כואבת במיוחד העובדה שהנאשם הוא מי שאמור היה אמון על הטיפול בחוסים, ובמקום זאת נהג להתעלל בהם כדבר שבשגרה, באופן בלתי אנושי ובלתי נתפס. יחד עם כתב האישום הגשנו היום בקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. הפרקליטות תמשיך במאבקה הבלתי מתפשר באלימות מכל סוג שהוא, ובייחוד כזו המופנית כלפי חסרי ישע".