תגובות נזעמות על דחיית חוק הגיוס: "נתניהו נכנע לחרדים"

ליברמן ולפיד תוקפים את החלטת בג"ץ, המורה על דחיית חוק הגיוס, ומספקת לממשלה עוד כמה ימי חסד בטרם תתפרק. יו"ר האופוזיציה אמסלם משיב מלחמה: "לפיד שקרן"

חדשות כיפה מירב כהן 02/12/18 18:28 כד בכסלו התשעט

תגובות נזעמות על דחיית חוק הגיוס: "נתניהו נכנע לחרדים"
משדרים על אותו גל בחוק הגיוס. ליברמן ולפיד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המערכת הפוליטית בסערה בעקבות החלטת בג"ץ להעניק לממשלה הארכה נוספת, של חודש וחצי, כדי לגבש רוב על מנת להעביר את חוק הגיוס, וזאת אחרי שנתיים של הערכות הולכות וחוזרות. ליברמן ולפיד תוקפים את ההחלטה

ליברמן, שהתפטרותו הובילה לבקשת הדחייה, טען: "מצער שבג״צ לא שם סוף פסוק לסוגיה הרגישה והכואבת המלווה את המדינה מיום הקמתה", והוסיף, "בג״צ בהחלטתו נתן אפשרות לגרירת רגליים נוספת של ממשלת ההישרדות והפך את נושא הגיוס לבעיה של מקח וממכר פוליטי החושף את הממשלה ללחצים ומניפולציות של גורמים אנטי ציוניים".

יאיר לפיד, שניסה לקדם את החוק עוד בממשלה הקודמת, תקף את ראש הממשלה: "ההחלטה לא משנה את העובדה שנתניהו יכול היה להעביר את חוק הגיוס כבר לפני חודשים. במקום זה הוא עושה מה שהוא עושה תמיד - נכנע לחרדים, כי כניעתו אמנותו. העיקר לשמור על הכסא שלו"

ח"כ דודי אמסלם, לא נשאר חייב, ותקף בחריפות את ח"כ יאיר לפיד: "הוא משקר. אין לו מושג מה קורה עם חוק הגיוס. הוא עצמו לא שירת באופן מהותי בצה"ל. היינו מצפים שאחד כמוהו ישרת לפחות בחיל תומך לחימה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן