תגובות כואבות לטבח בארצות הברית

שרים וחברים כנסת רבים הגיבו לאירועי השבת קשה במהלכה נרצחו 8 מתפללים יהודים בבית כנסת, בארצות הברית. יו״ר הכנסת אדלשטיין: "במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם"

חדשות כיפה מירב כהן 27/10/18 20:40 יח בחשון התשעט

תגובות כואבות לטבח בארצות הברית
צילום: פלאש 90

במהלך השבת חמוש נכנס לבית הכנסת 'עץ חיים' בפיטסבורג, פנסילבניה, ורצח 8 מתפללים ששהו במקום. החמוש צעק "כל היהודים צריכים למות" במהלך הירי. תגובות כואבות ונזעמות על הרצח הנתעב 

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד.״

נשיא המדינה התייחס בצאת השבת לאירוע הירי: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע.״

יו״ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג: "אנו בסוכנות היהודית כואבים ודואבים את האסון של הקהילה היהודית החמה של פיטסבורג . הסוכנות היהודית נכונה לסייע בכל דרך לקהילה היהודית בפיטסבורג ומביעה את צערה העמוק על אבדן החיים והפגיעה בפצועים״.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא לטבח הנורא: "‏לב כולנו עם אחינו בקהילת "עץ החיים" בפיטסבורג פנסילבניה. הטבח הנורא התרחש באמצע ברית מילה שבמהלכה אנחנו מכריזים בקול גדול: "ואומר לך בדמייך חיי, ואומר לך בדמייך חיי".

יאיר לפיד התייחס לרצח בבית הכנסת בארה״ב ואמר: "ליבנו כמובן עם כל תושבי פיטסבורג, עם יהדות פיטסבורג ועם הקהילה היהודית שם. אני רוצה להזכיר, אלה אותם יהודים טובים, אוהבי ישראל, שבמשך שנים ממשלת ישראל אומרת להם אתם לא באמת יהודים בינינו, אז הם כן יהודים בינינו, מפני שאם רוצחים אותך בגלל שאתה יהודי, אתה יהודי".

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "אבל כבד נפל עלינו עם צאת שבת בעקבות הרצח הנוראי בפיטסבורג בעת תפילות שבת בבית הכנסת "עץ חיים". זהו רצח מהסוג האכזרי ביותר. עם ישראל כולו שולח חיזוקים חמים לפצועים למשפחות הנרצחים. השם יקום דמם של הנרצחים."

ח״כ ניסן סלומינסקי יו״ר ועדת החוקה: הלם וכאב גדול על הבשורה המרה, לבנו עם משפחות הנספים, אחינו בני קהילת פיטסבורג "עץ החיים" בפנסילבניה. מחבל נתעב, שבמהלך ברית מילה, גודע חיי יהודים. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים, ושולח תנחומים למשפחות הנרצחים. אני מקווה שארה״ב, מדינות אירופה ושאר מדינות העולם ישלבו ידיים במאבק עיקש ונחרץ נגד האנטישמיות הגואה בעולם, כי אחרת זה יכול לקרות בכל רגע ובכל מקום.