תביעה נגד קוקה-קולה: "מחירים מופרזים באופן מוגזם"

בבית המשפט המחוזי בלוד אושרה הגשת תביעה ייצוגית נגד קוקה-קולה, בטענה כי החברה גובה מחירים מופרזים מצרכניה. קוקה-קולה בתגובה: "לא ניתן לקבוע כי מחיר מוצר הוא מופרז על סמך נתח שוק ועל סמך השוואה למחירי משקאות אחרים בטעם קולה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/01/19 12:18 יא בשבט התשעט

תביעה נגד קוקה-קולה: "מחירים מופרזים באופן מוגזם"
קוקה קולה. מחיר מופרז?, צילום: Nati Shohat/Flash90

קוקה-קולה עושקת את הלקוחות? תביעה ייצוגית נגד 'החברה המרכזית', המשווקת את משקה הקוקה-קולה הפופולרי, בטענה כי מחירי המשקאות שלה מופרזים באופן מובהק, ובכך היא מנצלת לרעה את היותה מונופול בשוק משקאות הקולה. כך פורסם באתר 'דה-מרקר'.

אמש (ד') אישר השופט עופר גרוסקופף את התביעה הייצוגית, לאחר שקיבל את הטענה כי יש תשתית ראייתית לכאורה לטענה כי החברה גובה מחירים מופרזים, תשתית ראייתית המתחייבת על מנת לאשר הגשת תביעה מסוג זה.

לטענת עורכי הדין שהגישו את התביעה הייצוגית, לצרכני הקולה נגרם נזק המוערך בכ-450 מיליון שקלים, עקב המחיר המופרז. לטענתם, מאז שנת 2009, אז הוכרזה החברה כמונופול בשוק משקאות הקולה, ועד אמצע שנת 2016, החברה גבתה מחיר מופרז מהצרכנים.

השופט קבע כי "קיימות ראיות חזקות לכך שהחברה המרכזית מחזיקה בכוח שוק משמעותי בענף משקאות הקולה, וזאת בשים לב לכך שהיא שומרת על נתח שוק יציב הקרוב ל-90% לאורך השנים, חרף שינויים במחירי המוצרים המתחרים, וזאת לצד פער עקבי במחיר קוקה קולה למול המתחרים בשיעור ממוצע של כ-47% לאורך השנים".

מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים, המייצרת את הקוקה-קולה בישראל, נמסר: "מדובר בהחלטה ראשונית בלבד ובלתי מבוססת אשר תתבטל בהמשך ההליכים. לא ניתן לקבוע כי מחיר מוצר הוא מופרז על סמך נתח שוק ועל סמך השוואה למחירי משקאות אחרים בטעם קולה".