שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "יהיה כדורגל בשבת. יהיה היתר"

מול החרדים: שר העבודה והרווחה חיים כץ מתכוון לשמור על ה'סטטוס קוו' כלשונו ולדאוג שיימשכו משחקי הכדורגל בשבת. לקראת הדיון בבג"ץ בעוד שבועיים הוא אומר: "לא נמנע מכל הקבוצות בכל הגילאים לשחק פה כדורגל". ב'ישראל חופשית' אמרו בתגובה לרגב ונתניהו: "הציבור רואה בהם האחראיים הבלעדיים לשמירה על הכדורגל בשבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/17 13:12 טו באלול התשעז

שר העבודה והרווחה, חיים כץ: "יהיה כדורגל בשבת. יהיה היתר"
חיים כץ, צילום: Kobi Gideon / FLASH90

המערכת הפוליטית הולכת ונערכת לקראת החלטת בית המשפט העליון בנוגע לעתירה של 'התנועה למדינה יהודית' לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה ולאסור על קיום משחקי ליגת הכדורגל בשבת. 

בימים האחרונים מפעילות המפלגות החרדיות לחץ גדול על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל אישים פוליטיים נוספים על מנת לגרום לכך שלא ישחקו בשבת. ראש הממשלה נתניהו מעורב בכל העניינים. 

כזכור, בחודש ספטמבר 2015 החליט היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, כי מדיניות אי האכיפה תימשך וכי אפשר להמשיך לשחק כדורגל בשבת, למרות שאין לכך היתר בפועל. גם היועץ המשפטי הנוכחי, אביחי מנדלבליט, קבע כי אין צורך לעקוף את הסטטוס קוו הקיים. מי שיכול להוציא את ההיתר הוא שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ.

השר כץ, שאחראי בעצם על אכיפת החוק, אמר לאתר חדשות הספורט ONE: "יהיה כדורגל בשבת. יהיה היתר עבודה, נוציא את זה. לא נמנע מכל הקבוצות בכל הגילאים לשחק פה כדורגל. נשמור על הסטטוס קוו הקיים”.

השר כץ הוסיף בציניות: "השאלה אם יהיה פה בכלל כדורגל, כי אין פה כדורגל. מבחינת החוק וההיתר יהיה, אבל אחרי מקדוניה ואיך שהכדורגל נראה, אני לא מאמין שיהיה פה באמת כדורגל”. על הלחץ הכבד שמופעל מצד המפלגות החרדיות אמר לאתר ONE: “אני נראה לך לחיץ? אף אחד לא יכול ללחוץ אותי ולשנות את ההחלטה”.

בתנועת "ישראל חופשית אמרו בתגובה לויכוח המתנהל בממשלה בנושא זה:  "ראש הממשלה נתניהו והשרה רגב יודעים שכדורגל בשבת זה קונצנזוס, כדורגל בשבת זה פנאי ישראלי, כדורגל בשבת זו שבת ישראלית. הציבור רואה בהם האחראיים הבלעדיים לשמירה על הכדורגל בשבת, ואנחנו דורשים משניהם להתייצב לצד האוהדים, ההורים והמשפחות - ולהתחייב שאף אחד לא ייגע בסמל הזה של השבת של רוב הציבור בישראל. הם צריכים להחליט את מי הם מייצגים- את המיעוט הקטן או את הרוב הענק. הציבור יראה וישפוט, ואנחנו פה כדי לדאוג שהעסק הזה לא ייסגר בשקט בחדרים אפלים רחוק מהעין והביקורת הציבורית. מי שחושב שאפשר לוותר על סמל ישראלי כזה בלי מאבק לא מבין מול מה הוא עומד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן