השר בנט מציב אולטימטום לאוניברסיטאות

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט דורש מהאוניברסיטאות להכניס את אוניברסיטת אריאל לוועד ראשי האוניברסיטאות. אם יסרבו, שר החינוך מאיים לשלול את תקציבם

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/18 20:31 יג בחשון התשעט

השר בנט מציב אולטימטום לאוניברסיטאות
השר נפתלי בנט, צילום: מיכאל דימנשטיין

שר החינוך ויו״ר המועצה להשכלה גבוהה נפתלי בנט מציב אולטימטום לאוניברסיטאות - הכניסו את אוניברסיטת אריאל לוועד ראשי האוניברסיטאות או שאשלול את תקציבכם ואפסיק כל שיתוף פעולה של המדינה עם הוועד. 

בנט פנה הערב (ב׳) לפרופ׳ יוסי קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב ויו״ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), בדרישה לצרף את אוניברסיטת אריאל כחברה מן המניין בוועד. 

במכתבו מסביר השר כי בהתאם לחוות דעת משפטית שהוצגה לו, קבלת אוניברסיטת אריאל לוועד ראשי האוניברסיטאות אינה משפיעה על יכולתן של אוניברסיטאות ישראליות לקבל תקציבי מחקר מקרנות בינלאומיות ואירופאיות בפרט, עבור פעילות מחקר המתבצעת בתוך הקו הירוק.

היות כך, כתב בנט כי ״עולה החשש כי סירובכם לצרף את אוניברסיטת אריאל לור״ה, מהווה אפליה אסורה ופוגע פגיעה קשה בכללי המינהל התקין״ והוסיף ״אינני מתכוון להשלים עם מציאות בה גוף, הממומן מהותית מכספי ציבור, יזכה לשיתוף פעולה ממשלתי מלא בזמן שהוא מפלה אפליה קשה מטעמים לא ענייניים״. 

בנט חותם את מכתבו במילים ״אני משוכנע שכפי שנאמר על ידכם רק לאחרונה שור״ה אינו מועדון סגור ואינו פועל כ-״קרטל״, אכן תפעלו לצירופה של אוניברסיטת אריאל לארגונכם״. 

כזכור, זאת אינה הפעם הראשונה ששר החינוך פועל בעניין האוניברסיטאות זאת לאחר שכל המוסדות האקדמיים בישראל מחויבים לקוד האתי. הקוד האתי למוסדות האקדמיים, שחובר על ידי פרופסור אסא כשר לבקשתו של שר החינוך נפתלי בנט אושר על ידי ועדת המשנה למועצה להשכלה גבוהה. לפי ההחלטה, כל המוסדות האקדמיים בישראל מחויבים לנסח קוד אתי המבוסס על הקוד אותו גיבש של פרופסור כשר.

הרצאה באוניברסיטה. למצולמים אין קשר לכתבה

הרצאה באוניברסיטה. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: פלאש 90. tomer neuberg

הקוד האתי שאושר כולל גם את הסעיף מעורר המחלוקת לפיו חל  "איסור על מרצה לנצל לרעה את במת ההוראה לשם הטפה שיטתית ובלתי־ראויה לעמדה פוליטית החורגת בבירור מהנדרש להוראת נושא הקורס בהקשרו הרחב בתחומו".