שר החינוך ביטל יום עיון משותף עם האגודה לזכויות האזרח

החלטת בנט הגיעה בעקבות מכתב שקיבל מעשרות משפחות שכולות שטענו כי האגודה מקדמת זכויות של מחבלים אשר רצחו את יקיריהם. אמו של דני גונן הי"ד: "לא ניתן יד לשיתוף פעולה עם ארגונים תומכי טרור". האגודה לזכויות האזרח: "נדהמנו לגלות את ביטול הכנס מהודעת אם תרצו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/17 09:24 יא בכסלו התשעח

שר החינוך ביטל יום עיון משותף עם האגודה לזכויות האזרח
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט החליט לבטל אירוע משותף של משרדו עם האגודה לזכויות האזרח שאמור היה להיערך היום (רביעי), זאת בעקבות פניה שקיבל מקבוצת משפחות שכולות שטענו כי האגודה פועלת למען זכויותיהם של מחבלים אשר רצחו את יקיריהם.

מדובר באירוע במסגרת 'יום זכויות האדם הבינלאומי' שנגדו יצא פורום 'בוחרים בחיים המאגד עשרות משפחות שכולות. "לא יכולנו שלא לשים לב לכך ששיתוף הפעולה יתקיים במסגרת יום זכויות האדם הבינלאומי", כתבו כ-50 משפחות שחתמו על מכתב שנשלח לשר בנט.

לדבריהם, "שיתוף פעולה עם ארגון שמגן על מחבלים ביום שכזה הוא אטימות במקרה הטוב והעדפת צד במקרה הרע. ארגון זה הינו ארגון דה לגיטימציה קיצוני ביותר שבין שלל פעולותיו נגד מדינת ישראל, נלחם בנו, המשפחות השכולות, בצורה ישירה, עת הוא מגן על המחבלים שרצחו את ילדנו, הורינו, אחינו, אחיותינו, נשותינו ובעלנו".

עוד כתבו המשפחות כי רק בשנה האחרונה הייתה מעורבת האגודה לזכויות האזרח בייצוג המחבל עלאא זיוד, אזרח ישראלי תושב אום אל-פחם שהורשע בביצוע פיגוע דריסה ודקירה בצומת גן שמואל בחודש אוקטובר ב-2015 ואשר נשפט ל-25 שנות מאסר, "אנו, המשפחות השכולות, איבדנו את היקר לנו מכל- את ילדינו, נשינו, בעלינו ואחינו. לצערנו, אותם ארגוני דה לגיטימציה מגנים שוב ושוב על אותם רוצחים שפלים. לא יעלה על הדעת שמשרד החינוך ייתן רוח גבית לארגון זה. בסייעני הטרור יש להילחם ביד קשה ולא להעניק להם תמיכה תקציבית שיוצאת מהכיס של כולנו".

שר החינוך החליט בתגובה למכתב לבטל את יום העיון  ובנוסף הוא הנחה את מנכ"ל משרד החינוך לקיים בדיקה מעמיקה באשר לשיתופי פעולה נוספים עם האגודה ועם ארגונים נוספים דומים.

"לא יתן ייד לארגונים תומכי טרור". דבורה גונן

"לא יתן ייד לארגונים תומכי טרור". דבורה גונןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חברת פורום 'בוחרים בחיים', דבורה גונן, ששכלה של דני הי"ד בפיגוע ליד הישוב דולב לפני כשנתיים, אמרה: "קצנו בדיבורים והבטחות שאין בהם ממש. שרי ממשלת ישראל חייבים להבין כי המשפחות השכולות לא יתנו ידן לשיתוף פעולה עם ארגונים תומכי טרור ומעודדי טרור. שיתוף פעולה שכזה עם הארגון מוכיח כי שרי וממשלת ישראל לא נתנו דעתן עד הסוף כי טרור לא מתחיל ומסתיים רק בפיגוע. הבטחות יש גם לקיים".

יו"ר תנועת 'אם תרצו' מתן פלג, שתנועתו מלווה את המשפחות השכולות, הוסיף כי "לא יעלה על הדעת שמשרד החינוך יקיים קשר, לא משנה מה טיבו, עם ארגון פוליטי המכפיש את מדינת ישראל וחיילי צה"ל בעולם.  מדובר בארגון הפועל בין היתר למען זכויות של מחבלים בבתי משפט במימון ממשלות זרות. זהו אחד הנושאים השנויים ביותר במחלוקת בחברה הישראלית ומן הכואבים ביותר למשפחות השכולות. הגיע הזמן שכלל משרדי הממשלה יוקיעו מתוכם את ארגוני הדה לגיטימיציה, ויפה שעה אחת קודם".

באגודה לזכויות האזרח תקפו את ההחלטה וטענו כי שמעו עליה מכלי התקשורת, "נדהמנו לגלות מפרסום הודעה לעיתונות של 'אם תרצו' בתקשורת על ביטול הכנס בנושא זכויות עובדים שתוכנן להיום בשיתוף עם המשרד החינוך ומט"ח לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי".

לדבריהם, "באגודה מבררים את העובדות מול משרד החינוך ובמקרי הצורך ננקוט בהליכים הדרושים. שתוף הפעולה המקצועי בין האגודה לזכויות האזרח למשרד החינוך נמשך כארבעים שנה ומול כל שרי החינוך. האגודה הביעה דאגה עמוקה עוד יותר מכך שעולה כי שר החינוך הנוכחי תופס תפקידו כמבצע הלכה למעשה של התנועה הקיצונית אם תרצו העושה שימוש ציני בכאבן של משפחות שכולות. ההחלטה מריחה ריח של דה לגיטימציה ורדיפה של ארגוני החברה האזרחית".