שר הביטחון ליברמן: "הנחתי על הקפאת מינוי הועדה"

בעקבות הסערה החליט שר הביטחון להקפיא את מינוי הועדה שתבחן קיצורי עונשי מאסר למחבלים: "לא נאפשר למחבלים המנוולים לחלום על קיצור עונש". פורום המשפחות השכולות לליברמן: "הורה על ביטול הועדה באופן מוחלט"

חדשות כיפה מירב כהן 16/09/18 20:20 ז בתשרי התשעט

שר הביטחון ליברמן: "הנחתי על הקפאת מינוי הועדה"
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

שר הביטחון ליברמן מסר בחשבון הטוויטר שלו כי הורה לצה"ל על הקפאת המינוי הועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים

הערב הודיע שר הביטחון כי הוא הנחה להקפיא מיידית את מינוי הועדה המייעצת לבחינת קציבת עונש מאסר למחבלים: "אני עומד לקיים דיון מקיף בנושא עם צה"ל, הפצ״ר ויועמ״ש מערכת הביטחון. לא נאפשר למחבלים המנוולים לחלום על קיצור עונש"

הבוקר (א') פורסם כי בימים אלה מוקמת ועדה שתבחן את קציבת עונשם של אסירים שמרצים מאסר עולם ונשפטו בבתי הדין הצבאיים, בדומה לאלו שנשפטו במערכת המשפט האזרחית. המשמעות: אותם מחבלים יוכלו לבקש לקצר את עונשם.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר התייחס ראש הממשלה לפרסום לפי תוקם וועדה לבחינת בקשות לקיצור עונשי מחבלים היושבים בכלא: "אני מתנגד בתוקף בנוגע לקיצור עונש למחבלים. אני בטוח שזו גם עמדת שר הביטחון, ולכן זה גם לא יקרה"

תנועת "אם תרצו" ופורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות בתגובה להחלטת השר ליברמן להקפיא את הקמת הוועדה לקציבת עונשי מאסר למחבלים, מסרו כי: "הקפאת הקמתה של הוועדה היא צעד חיובי, אך המעשה הנכון הוא פיזורה וביטולה המוחלט. אנו מקווים כי שר הביטחון יראה בהתרחשות האחרונה הזדמנות היסטורית לתיקון אמיתי. תיקון בחוק המבטיח כי כל מחבל שרצח ישראלי יישב בכלא כל ימי חייו. בין אם הוא עשה זאת בגוש עציון כפי שארע עם רציחתו של ארי פולד ז"ל ובין אם המחבל ביצע את זממו בתל אביב או בחיפה. שום פתרון אחר לא יתקבל על הדעת. זוהי עת למעשים, ולא לדיבורים."