שר הביטחון בעוטף עזה: "באתי לשמוע ולהקשיב לתושבים"

שר הביטחון, אביגדור ליברמן הגיע היום לביקור בעוטף עזה ואמר כי הוא מקווה שיום שישי הקרוב יהיה שקט יותר. "שישי רגוע בסוף שבוע אחד זה עדיין לא שינוי, זה רק מוכיח שחמאס לגמרי שולט במה שנקרא מחאה עממית"

חדשות כיפה גלעד כהן 26/10/18 11:14 יז בחשון התשעט

שר הביטחון בעוטף עזה: "באתי לשמוע ולהקשיב לתושבים"
שר הביטחון אביגדור ליברמן, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחו

יממה לאחר העברת הדלק הקאטרי לרצועת עזה, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (ו') לקיבוץ כרם שלום, למפגש עם ראשי רשויות ותושבים.

בפתח הביקור אמר שר הביטחון ליברמן אמר: "בוקר טוב לכולם, באתי לבקר פה חברים, באתי לשמוע ולהקשיב לתושבי כרם שלום, הקיבוץ עובר תקופה לא פשוטה ואני חושב שמן הראוי לשבת איתם. אני רוצה עוד פעם לברך את מפקד האוגדה החדש, שלקח את המושכות, תא"ל אליעזר טולדנו.  אני מברך אותך, עכשיו אתה עצמאי בשטח. נשמע גם סקירות ממפקד האוגדה לקראת שישי ושבת, באמת בתקווה שיהיה סוף שבוע שקט."

אחד התושבים שאלה את שר הביטחון "לקראת שישי הקרוב, האם גם ההערכות שלכם הן שנראה פחות עימותים אלימים על הגדר? דבר שני, יש דיווחים פלסטינים על כך שהולכים ומתקרבים לקראת רגיעה באזור, אתה יכול להגיד משהו על זה?"

בביקור בכרם שלום

בביקור בכרם שלוםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחו

ליברמן ענה כי הוא מקווה ומעריך שיום השישי הזה יעבור שקט יותר. "בסך הכל אתמול והיום נכנסו ונכנסות משאיות דלק, דלק קטארי, אבל שישי רגוע בסוף שבוע אחד זה עדיין לא שינוי, זה רק מוכיח שחמאס לגמרי שולט במה שנקרא "מחאה עממית". אין שום "מחאה עממית" אלא יש אלימות מאורגנת שהם שולטים בה. אמרתי כבר יותר מפעם אחת שיש להם וסת ביד, הם שולטים בלהבות, כשהם רוצים להעלות את רמת האלימות הם מעלים, כשרוצים להוריד הם מורידים, אף אחד לא בא לגדר ברגל, כולם מובאים בהסעות מאורגנות של חמאס. ולכן כדי להבין את המגמה אנחנו צריכים לפחות עד סוף חודש נובמבר לראות מה יקרה ואז אפשר יהיה להסיק מסקנות כאלו ואחרות. חמאס גם בכל פעם מעלה דרישות נוספות מעבר לדלק אז אנחנו נעקוב, אבל אני בתקווה שלפחות סוף השבוע הזה יהיה רגוע."


תושב נוסף שאל את השר "מה המסר שלך לתושבים בכרם שלום? הזכרת שעוברים תקופה מאוד מאוד מורכבת"
"אני חושב שכדאי להדגיש שכל הצמרת המדינית-הביטחונית מודעת היטב למצב כאן, כולנו מחפשים את הפתרון הטוב ביותר, אנחנו מעריכים מאוד את יכולת העמידה שלהם, את המסירות שלהם, עובדה שלמרות הכל הם ממשיכים לחיות פה, לגדל ילדים, לעבוד, ללמוד, אני חושב שמגיע להם באמת שאפו גדול. אפשר גם מדי פעם אפילו להבין את הכעס שלהם אבל בסופו של דבר התושבים פה באמת, אם אנחנו מדברים על החלוצים של המאה ה-21- זה המקום." ענה שר הביטחון אביגדור ליברמן.