השר בנט: "מעריך שבמאי יהיו בחירות"

איום הקדמת הבחירות המידי הוסר, אך יו"ר הבית היהודי משוכנע שהן יתקיימו בעוד כחצי שנה ומאשים בכך את ליברמן. שר בכיר אחר טען כי הקואליציה על סף פירוק, "כמעט בכל שבוע יש דרמה חדשה. אין פתרון פוליטי לחוק הגיוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/18 08:32 כ בכסלו התשעט

השר בנט: "מעריך שבמאי יהיו בחירות"
הולכים לבחירות? נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר החינוך נפתלי בנט סיפק הבוקר (רביעי) את התחזית שלו לנושא פירוק הממשלה ואמר כי להערכתו הדבר יקרה בחצי שנה הקרובה.

"הקואליציה רעועה", הוא אמר בראיון ל'כאן רשת ב', וציין כי הוא "מעריך שבחודש מאי יהיו הבחירות". לדבריו, מי שאשם בכך הוא שר הביטחון שהתפטר, "ליברמן גזר את גסיסתה של הממשלה".

שר בכיר בקואליציה העריך גם הוא כי הקואליציה על סף פירוק וכי הבחירות קרובות מתמיד, כפי שצוטט ב'ישראל היום'. הבכיר התייחס למאבקים הפנימיים ולאלה מול האופוזיציה שמזמנת קואליציה בת 61 חברים, "כמעט בכל שבוע יש דרמה חדשה, מהומות ודילים. ח"כים מקדמים חוקים על דעת עצמם. זה נראה כמו תחילת הסוף".

בחירות בקרוב? כחלון ונתניהו בישיבת הממשלה

בחירות בקרוב? כחלון ונתניהו בישיבת הממשלהצילום: Olivier Fitoussi/POOL

לדבריו, מי שבעיקר דוחף לבחירות הוא יו"ר כולנו, השר משה כחלון. לצד זה הוא הדגיש כי שר האוצר "לא רוצה שזה יירשם על שמו. לא ברור עוד כמה זמן נצליח למשוך ככה".

בנוגע לחוק הגיוס ובקשת ההארכה של המדינה מבג"ץ ציין הגורן כי "כרגע אין פתרון. פשוט אין פתרון פוליטי ולכן בינתיים מנסים להרוויח זמן. גם אם בג"ץ ילחץ, אין מה לעשות באמת. המצב הפוליטי לא מאפשר לפתור את הבעיה. החרדים מתנגדים ויצביעו נגד, ולפיד וליברמן, שאף שאמרו כי יתמכו בחוק, הם עכשיו חוזרים בהם בטענות כאילו יש דילים מאחורי הגב שלהם. בקיצור, זה לא עובר".