שרת המשפטים: "אם דובר שוברים שתיקה פגע בפלסטיני, עליו להיענש"

השרה שקד פנתה ליועמ"ש מנדלבליט בבקשה שיפתח בחקירת המקרה בו העיד ייששכרוף כי בזמן שירותו הצבאי הכה פלסטיני בהוראת מפקדו. "אם זה קרה שייענש ואם לא, אז המדינה צריכה להגיד רשמית שזה שקר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/06/17 11:38 יג בסיון התשעז

שרת המשפטים: "אם דובר שוברים שתיקה פגע בפלסטיני, עליו להיענש"
שרת המשפטים איילת שקד, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי אומרת היום (רביעי) כי עדותו של דובר ארגון 'שוברים שתיקה', לפיה היכה פלסטיני בחברון, צריכה להיחקר.

בראיון לגלי צה"ל התייחס שקד לסרטון שהופץ ע"י הדובר, דין יששכרוף, ואמרה כי "אם זה באמת קרה הוא צריך להיחקר ולהיענש. אם זה לא קרה, אז המדינה צריכה להגיד בצורה רשמית שזה לא אירע כדי שחיילים ידעו להתמודד עם שקרים מסוג זה". לדבריה, היא פנתה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפתח בחקירת עדותו המוקלטת של יששכרוף.

לפני מספר שבועות פורסם סרטון ע"י ארגון 'שוברים שתיקה', בו נראה דובר הארגון מספר כיצד בזמן שירותו הצבאי במסגרת חטיבת הנח"ל בחברון, הוא קיבל הוראה ממפקד הפלוגה שלו להכות פלסטיני ללא סיבה. מספר ימים אחר כך,  פרסם ארגון ''מילואימניקים בחזית'' סרטון משלו ובו עדותם של חבריו ליחידה של יששכרוף שטענו כי לא היו דברים מעולם וכי כל הסיפור הוא המצאה שקרית.

https://www.youtube.com/watch?v=Vojb-r6uAdo

עוד קודם לכן התייחס מפקד הפלוגה לשעבר של יששכרוף, סרן במיל' עמרי סיינר, לדבריו ובדף הפייסבוק שלו כתב:  "דין יששכרוף, הייתי המ״פ שלך, לא אתן לך לשקר ולהכפיש את שמי ואת שם חיילי".

"הרשה לי להסתכל לך בלבן של העיינים", הוא המשיך לכתוב, "ולומר לך - דין אתה שקרן!!! לא היה ולא נברא! לא היה אירוע שאפילו קרוב לסיפור שסיפרת. נשמע לי קצת הזוי שאתה מקבל פקודה לפגוע בבן אדם תמים, שהיית חסר אונים ולא ידעת מה לעשות כי כל כך חששת מהתגובות (אני באמת מזיל דמעה עוד שנייה) והחלטת פשוט 'לפוצץ' בן אדם כאשר מפקדך השטן והחיילים השדים צופים במתרחש כמו חיות טורפות הצמאות לדם. איפה היית מפקד מחלקה בצה"ל שקיבל פקודה לא חוקית? למה 'עשית' את זה? האם אתה חסר עמוד שדרה? אז, איך לעזאזל יש לך את החוצפה להמציא כל כך הרבה שקרים?!?!".