שרים בקבינט: מתקרבים למערכה עם חמאס

השר יובל שטייניץ והשר גלעד ארדן, חברי הקבינט המדיני-ביטחוני התייחסו הבוקר (יום ה') למתיחות בדרום ובצפון ואמרו כי ייתכנן עוד סבב אלים בעזה בו צה"ל יצטרך לצאת למבצע רחב היקף

חדשות כיפה גלעד כהן 26/07/18 13:22 יד באב התשעח

שרים בקבינט: מתקרבים למערכה עם חמאס
לקראת סבב נוסף?, צילום: דובר צה"ל

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני השר יובל שטייניץ התייחס הבוקר (יום ה') למתיחות בדרום ובצפון. בריאיון לאולפן ynet - אחרי לילה שבו בוצעו תשעה שיגורים מרצועת עזה כולל אחד שיורט ופציעתו באורח בינוני של קצין מגבעתי - הוא אמר כי טען בתקופה האחרונה כי הפסקת האש אינה יציבה. "להערכתי, ייתכנו עוד סבבים אלימים עד שנגיע לאחת משתי דרכים - או הפסקת אש והסדרה כלכלית הומניטרית - או להתלקחות ומבצע צבאי רחב". לדבריו, "למרות ששקט בשעות האחרונות - אני עדיין לא בטוח לאן אנחנו הולכים".
 
הוא התייחס לאיום של חמאס הבוקר, שלפיו הארגון העלה כוננות "לדרגה העליונה ביותר" בשל אירועי היממה האחרונה: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה, אבל כמובן לא נירתע לעשות את כל מה שצריך. זה שהם מאיימים - זה לא מרשים אותי במיוחד. אני חושב שמצד אחד בחמאס מבינים שהם חטפו מכות והם הולכים לחטוף הרבה יותר חזק. הם תמיד מאיימים, אבל הם בעצמם מאוימים ומפוחדים. אני לא הייתי מתרגש מהטרמינולוגיה שלהם. עדיין, מי שידוע על העליונה ומי שקובע את כללי המשחק ואת הקווים האדומים - הן בעזה והן בחזית הצפון, בסוריה - זו מדינת ישראל. לא הייתי מתרשם מהרטוריקה".

גלעד ארדןגלעד ארדן

צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

גם השר לביטחון פנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני גלעד ארדן התייחס הבוקר למצב ברצועת עזה וציין כי אין פתרון מושלם בעזה שישנה את המציאות ברגע. "זה נראה שאנחנו מתקרבים למערכה רחבה יותר עם חמאס – מצב שבו צה"ל יצטרך לצאת למבצע רחב היקף", אמר ארדן "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'.


ארדן ציין כי תושבי הדרום חוזרים אחרי ארבע שנים למציאות בלתי נסבלת ולדבריו, אי אפשר לחיות כך כשיש אזעקות בלילות והילדים צריכים לרוץ למקלטים."אם חמאס לא מבין זאת בגלי התקיפות האחרונות, בגלל שהן נקטעות באמצעים מדיניים, נצטרך לחזור למבצע רחב שלא ייעצר עד שהם ישלמו מחיר כמו בצוק איתן או אף יותר מכך", אמר השר.

אלוף במיל

אלוף במיל' עמוס ידליןצילום: פלאש 90

גם אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, לשעבר ראש אמ"ן התייחס למצב המתוח בצפון ובדרום ואמר:  "אני חושב שבדרום לא יהיה לנו מנוס כנראה מ'צוק איתן 2'. זה הולך לשם, ואם לא השבוע אז בשבוע הבא - אלא אם קורים דברים מדיניים שאנחנו לא מכירים אותם בערוצים אפלים בקהיר או במקומות אחרים".

עוד אמר ידלין כי יש היום כוחות שאנחנו רואים שהם לא נשמעים להנהגת חמאס, ולכן, אם חס וחלילה הם יגיעו להישג שלא נוכל שלא להגיב עליו, זה יידרדר לעימות הגדול. אין לי ספק. כך ידלין