שרים בליכוד לנתניהו: אפשר למגורשי שא-נור לשוב לבתיהם

השרים גמליאל וכץ הביעו תמיכה בעולים ליישוב שפונה לפני 13 שנה וטענו כי יש לקדם את חוק ביטול ההתנתקות, "הממשלה הלאומית יכולה לתקן את הטעות ולאפשר למתיישבים לבנות את ישובי צפון השומרון מחדש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 16:50 יב באב התשעח

שרים בליכוד לנתניהו: אפשר למגורשי שא-נור לשוב לבתיהם
קריאה להשארתם במקום. תושבי שא-נור, צילום: חומש תחילה

שני שרי הליכוד הצטרפו היום (שלישי) לקריאה להשארת תושבי שא-נור, שפונו מבתיהם בהתנתקות, בשטח היישוב אליו עלו הלילה

"13 שנה אחרי טרגדיית הגירוש", אמרה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, "יש לאפשר למגורשי צפון השומרון לשוב לבתיהם. עלינו כממשלה לאומית להעביר חוק לביטול ההתנתקות מצפון השומרון".

חברה לסיעה, שר הרווחה חיים כץ, אמר כי הוא "מצטרף לקריאת ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומבקש מראש הממשלה לתת למשפחות המגורשים בחומש ושא-נור ולבנות מחדש את בתיהם". לדבריו, "13 שנה עברו מאז הגירוש וחוסר ההיגיון שבכך ברור ומוסכם. הממשלה הלאומית יכולה לתקן את הטעות של ההתנתקות בצפון השומרון אני קורא לאפשר למתיישבים לבנות את ישובי צפון השומרון מחדש".

במהלך הלילה עלו כ-200 מתושבי שא-נור לשעבר למקום, בליוויים של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם רפאלי, החתומים על הצעת חוק שמנסה לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון.

"אנחנו נחזור לכל יישוב", אמר סמוטריץ', "זו רק שאלה של זמן, ושאלה מי יהיה שותף". הוא פנה לראש הממשלה בבקשה "זה יקרה איתך או בלעדיך, תצטרף, תהיה חלק ותירשם בספרי ההיסטוריה כמי שהוביל את התהליך הזה".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ מועלם רפאלי הוסיפה כי "השלב הראשון הוא להעביר את החוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון. היישובים יקומו, כל השאלה היא מתי. החזרה הזו לשא-נור היא נקודה בתהליך".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שגורש בעצמו מהיישוב, אמר כי הוא "מצפה לקבל טלפון מלשכת ראש הממשלה שמנחה אותי להוציא מחדש היתרי בניה לבתים שנחרבו כאן". עוד הוא אמר כי "רוב שרי הממשלה תומכים בלתקן את הטעות והעוול של הגירוש. כל שנצרך הוא אישור של הממשלה ואנחנו מוציאים עוד היום את היתרי הבניה. לא נוותר עד שדגל ישראל יתנופף כאן בצורה קבועה, והתושבים יחזרו לכאן".