שרה נתניהו לתלמידי מכינה על רה"מ: "הוא עושה המון. מי שלא בפייסבוק לא רואה את זה"

על התנ"ך על התפקיד ועל השירות הצבאי הצפוי להם: רעיית ראש הממשלה ביקרה את תלמידי המכינה בים המלח ודיברה איתם על מה חשיבות התנ"ך בשירות הצבאי: "אנחנו כאן בזכות זה שאנחנו העם היהודי ושזו ארץ אבותינו והקשר בינינו לארצנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/17 11:38 יד בסיון התשעז

שרה נתניהו לתלמידי מכינה על רה"מ: "הוא עושה המון. מי שלא בפייסבוק לא רואה את זה"
שרה נתניהו, צילום: חיים צח

רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו, ביקרה במכינה המעורבת ״מלח הארץ״ שבקיבוץ עין גדי, ים המלח, וקיימה שיח פתוח עם תלמידות ותלמידי המכינה.  הגברת נתניהו התקבלה בחום רב ובהתרגשות על ידי התלמידות והתלמידים, ששמחו לפגוש אותה. בשיחה שאלה הגברת נתניהו את התלמידים על שגרת יומם ועל מה שלמדו במכינה, כמו גם על התוכניות שלהם לשירות הצבאי.

״העובדה שחבר׳ה צעירים לוקחים על עצמם כל כך הרבה זה לא מובן מאליו", פתחה רעיית ראש הממשלה ואמרה, "האתגר הראשון הוא כמובן השירות הצבאי שעומד בפניכם ואני מאחלת לכם שהשירות שלכם יהיה משמעותי עבור כל אחד ואחת מכם ועבור כולנו, אתם חבורה נהדרת שעושה דברים גדולים למען העם והמדינה. מכינת ״מלח הארץ״ מוכיחה שיש גם חיים גם במקום שבו לכאורה אין בו חיים. זה המשך ישיר למייסדי קיבוץ עין גדי. הם באו למקום הנמוך בעולם והם הפריחו את השממה במאמצים גדולים". 

שרה נתניהו שיתפה את התלמידים בקורות משפחתה וסיפרה: "מרגש אותי להגיע לחבל ארץ כזה בו חיו אבותינו. הנוף המיוחד כאן הזכיר לי את אבי, שמואל בן ארצי ז״ל, ואת אהבת התנ״ך שאפיינה אותו. הוא הנחיל את האהבה הזו אלינו, וזה התבטא בכך שאחיי היו חתני תנ״ך וגם בני אבנר. זה המקום אליו אנו תמיד הולכים. אני תמיד אוהבת לפגוש אנשים צעירים שמשתייכים לעולם המכינות הקדם צבאיות. יש היום התחדשות והערכה לעולם המכינות ושנת השירות. בני אבנר היה לפני שלוש שנים בשנת שירות מטעם הצופים, בגרעין ״עתיד״ בבת ים. אני מכירה את עולם המכינות דרך חבריו. אני רואה נוער איכותי שמקדיש את זמנו למען החברה והמדינה וגם למען לימוד עצמי. המדינה צריכה להעריך זאת ואני בוודאי מעריכה זאת". 

תשמרו על עצמכם וחיזרו בשלום הביתה, זה הכי חשוב״. סיכמה.

שרה נתניהו בסלפי

שרה נתניהו בסלפיצילום: חיים צח

בביקור ענתה גם לשאלות התלמידים ואמר בתשובה לשאלה על הדבר הכי חשוב ללימודים במכינה:

״אי אפשר להבין את השירות הצבאי באמת מבלי החיבור לתנ״ך. אנחנו כאן בזכות זה שאנחנו העם היהודי ושזו ארץ אבותינו והקשר בינינו לארצנו. כל ארכיאולוג ימצא בארץ עדויות קדומות לקשר העמוק בין העם היהודי לארצו. וזה נותן את הכח לשירות הצבאי. אם לא יודעים ולא מבינים למה, אז למה באמת? ההבנה העמוקה של הקשר שלנו לעמנו וארצנו מבוססת על התנ״ך וזה מאוד חשוב לזכור את זה תמיד. אסור אף פעם לשכוח. בבתי הספר החילוניים לומדים מעט מדיי תנ״ך. התנ״ך לא צריך להיות נחלתם של דתיים בלבד. התנ״ך הוא של כולנו״. 

בתשובה לשאלה על תפקידה כרעיית רה״מ אמרה:

״נקלעתי לתפקיד לפני עשרים שנה. לא התכוננתי לכך והייתי מאוד צעירה. אני חושבת שזו שליחות להיות לצידו של ראש הממשלה שהוא המנהיג שלנו ואני יודעת על הדברים הגדולים שהוא עושה למען המדינה. אני מאוד מאמינה בו. הוא עושה המון דברים ומי שלא בפייסבוק לא רואה את זה.  בנוסף החלטתי שאני לא מוותרת על העבודה שלי ואני ממשיכה לעבוד כפסיכולוגית ילדים בשירות הציבורי בירושלים. ובעבודה אני בחיים רגילים, אני שרה הפסיכולוגית. אני מרגישה שאני תורמת מפני שלשירות הציבורי מגיעים אנשים שאין ידם משגת ללכת לפסיכולוג פרטי. בכל יום שאני בעבודה אני מאושרת אבל אני מאושרת גם בדברים אחרים בחיי ובמיוחד מלהיות אמא״.

שרה נתניהו במפגש

שרה נתניהו במפגשצילום: חיים צח