"שקרים גסים בחסות שנאה ליהדות": טענות קשות נגד "שדולת הנשים"

בתגובה לפרסומים, שהתבססו על ארגון הנשים, לפיהם לוחמות מגדוד מעורב אולצו לצאת מבריכה לטובת חיילים דתיים, טענו ב'פורום הציבורי' כי מדובר "בהכפשה". 'שדולת הנשים': "הלחץ האגרסיבי של הרבנים על הצבא הצליח"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/18 10:03 יד באב התשעח

"שקרים גסים בחסות שנאה ליהדות": טענות קשות נגד "שדולת הנשים"
לוחמות בזמן אימון, צילום: פלאש 90. אביר סולטן

הפרסומים אודות הדרת לוחמות בבריכה בכפר נופש על ידי חיילים דתיים, שהתבססו על דיווח של ארגון "שדולת הנשים", הם שקריים, כך טענו היום (חמישי) ב"פורום הציבור".

השבוע פורסם ב-ynet כי לפני כחודש, אולצו לוחמות מהגדוד המעורב "ברדלס" לצאת מבריכה בכפר הנופש אשקלון, בטענה שעליהן לכבד את "רגשות חיילים דתיים".

לפי הדיווח, שהתבסס על פניה שהגיעה לקו החם של "שדולת הנשים", לוחמות ולוחמי הגדוד שהו בנופש צבאי לאחר פעילות מבצעית ארוכה, ובשלב מסויים דרשו מהן לצאת לטובת חיילים דתיים מגדוד שריון ששהו במקום. יש לציין כי הלוחמות טענו שציינו בפניהן שמדובר ב "זמן מגדרי", אך טענו כי שעות חלוקת הבריכה לא פורסמו ולא היו ידועות להן מראש.

מצה"ל הגיבו אז לפרסום ואמרו בין היתר כי "כחלק מחוקי כפר הנופש, יכלו החיילים והחיילות להיכנס לבריכה בכל שעות היום, זאת מלבד שעה אחת אשר הוקצבה לחיילים בלבד, לאור בקשה של מספר חיילים דתיים. יש לציין כי הוצעה לחיילות שעה נפרדת לנשים בלבד, אך הן לא רצו בכך".

ב"פורום הציבורי" החליטו לבדוק את נתוני המקרה ולבסוף טענו כי "שדולת הנשים" פרסמה "שקרים גסים". בפורום טענו כי מבדיקתם עלה כי בכפר הנופש באשקלון ישנה הקצאה מיוחדת לשעת רחצה בבריכה עבור גברים, ושעת רחצה עבור נשים. בשאר שעות הפעילות הבריכה מעורבת עבור כולם. "כך שלמעשה, בניגוד לנטען שמדובר בהדרה והמשך מגמת 'הדתה', החיילות למעשה הגיעו בשעה שבה הבריכה הוקצתה עבור הגברים ולכן התבקשו לצאת ממנה". 

בריכה במלון. אילוסטרציה

בריכה במלון. אילוסטרציהצילום: shutterstock

יו"ר הפורום הציבורי, איתי גרנק, הגיב לדברים ואמר:  "לא הדרה, ולא הדתה. שקרים גסים בחסות השנאה וההסתה הבלתי נגמרת בין המגזרים השונים וליהדות ולמסורת במדינת ישראל. ברור לכולם שאם היה קורה ההפך, והייתה זו שעת הרחצה עבור הנשים, היו אלה החיילים הגברים שהיו מתבקשים לצאת מהבריכה".

לדבריו, "השקרים של פעילי וארגוני ההנתקה ממשיכים לזרום. עובדים על עם ישראל בעיניים. לשדולת הנשים נוח מאוד לספר חצאי אמת, לנפח את המקרים, ולצאת בפרסום אגרסיבי הגובל בהכפשה של ממש כדי לקדם הנתקה מהמסורת, וכמובן על הדרך לגייס כספים עבור העמותה שלהן".

ב"שדולת הנשים" בחרו שלא להתייחס ישירות לטענות, אלא תקפו דווקא את תגובת דובר צה"ל לסיפור. לדבריהן, "תגובת דובר צה"ל לתקרית ההדרה שהובאה על ידי שדולת הנשים בישראל מצערת. בכל פעם שאנחנו מפרסמות עוד סיפור של אפליית נשים, אכיפת כללי צניעות הזויים על חיילות וריקון תפקידים של חיילות מתוכן יש מענה ספציפי ונקודתי שמסרב להסתכל על התמונה הגדולה.

"לעומת זאת, הציבור הרחב כבר מבין את התמונה הגדולה: הלחץ האגרסיבי של הרבנים על הצבא הצליח - נשים נדחקות הצידה מפני הצורך בהתחשבות בחיילים דתיים. פקודת השירות המשותף, ההתנהלות של המפקדים בשטח וההחמרה של הפקודה מוכיחות זאת. במקרה המסוים הזה, חוסר סדר או תכנון דחק שוב, לכאורה במקרה, את הנשים".

עוד נמסר כי "כשמקריות חוזרת על עצמה כל כך הרבה פעמים היא אינה מקריות יותר - היא נוהג, ולנוהג הזה אנחנו מתנגדות. שדולת הנשים בישראל תמשיך לסייע ולטפל בפניות של חיילות וחיילים ולפרסם ככל שניתן את התופעה הפסולה של הדרת חיילות בצה"ל. אנחנו מזמינות את כל מי ששמע או שמעה על מקרים כאלה לפנות אלינו לקו החם ב-hadara@iwn.org.il".