שקד תוקפת את עולם המשפט: "הפכתם למנזר השתקנים"

שרת המשפטים תקפה את שתיקת בכירי עולם המשפט אל מול ההסתה של השמאל כלפי שופטי העליון שמינתה: "מתנהל מאבק חריף וקשה, כנגד שופטים שמרנים. השמיעו קולכם!" השופטת חיות עקצה את השרה: "יש המנסים להתהדר במינויים של שופטים כאלה ואחרים ובהטיית נתיב 'הספינה' של בתי המשפט"

חדשות כיפה מירב כהן 03/01/19 19:57 כו בטבת התשעט

שקד תוקפת את עולם המשפט: "הפכתם למנזר השתקנים"
שקד וחיות, תוקפות אחת את השנייה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שרת המשפטים איילת שקד (הימין החדש) השתתפה הערב (ה') בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בחיפה, בהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שקד הקדישה את נאומה ל'סטנדרט הכפול', לדבריה, של הקהילה המשפטית שממהרת לגנות כל ביקורת על בית המשפט העליון, אך שותקת אל מול מתקפה הפרועה משמאל אל מול השופטים החדשים.

"מאז ומעולם הייתה הקהילה המשפטית מגינתו הנאמנה של בית המשפט", אמרה. "הקהילה הזו הסבירה לנו שוב ושוב שפסיקת הלכה בבית המשפט העליון אינה ערובה לצדק. שאיננו חייבים אפילו להסכים איתה, ובכל זאת - היא סופית ומוחלטת. ובדיוק בשל כך עלינו לנהוג בה בכבוד. ובעיקר הסבירה לנו הקהילה שאין לנו בית משפט אחר וחובה עלינו לשמור עליו מכל משמר".

הסתה משמאל?

הסתה משמאל?צילום: ללא

אלא שלאחרונה, אמרה שקד, "התרחשה תפנית בעלילה". לדבריה, לאחר שהוועדה בראשותה מינתה שישה שופטים לבית המשפט העליון, "משהו בתוכנת ההפעלה של הקהילה המשפטית השתנה באופן יסודי. הקהילה הזו שהיא קהילה מעורבת ודעתנית, שמעולם לא פספסה הזדמנות להגן על בית המשפט, גם כנגד ביקורות מופקרות, אבל גם כאשר הביקורות היו לחלוטין לגיטימיות, אינה מגיבה עוד. 

"ההתקפות הפרועות והביקורות החריפות שכולנו נתקלנו בהן לאחרונה, האמירות הקשות ויוצאות הדופן בעוצמתן, פוגשות בקהילה משפטית דוממת. הדבר כאילו כבר לא נוגע לה". השרה נתנה מספר דוגמאות להסתה נגד שופטים שמינתה, והפתירה באנשי מערכת המשפט, "השמיעו קולכם!".

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות תוקפת את השרה שקד: "מן הראוי להותיר את מערכת המשפט מחוץ למחלוקת הפוליטית, כך בימי שגרה ועל אחת כמה וכמה בימי בחירות. ניסיונות של גורמים שונים לייחס אליהם שופטים נדונו לכישלון כפי שלא צלחו בעבר", ומוסיפה,חיות תוקפת את שקד: "יש כאלה המנסים להתהדר במינויים של שופטים כאלה ואחרים ובהטיית נתיב 'הספינה' של בתי המשפט"